گجت و پوشیدنی

متا پلتفرم Horizon OS را به روی شرکای متفرقه باز می کند

متا اعلام کرده است که سیستم عامل Horizon OS را برای تامین انرژی هدست های Oculus خود برای اشخاص ثالث باز می کند. اولین شرکت هایی که از سیستم عامل Horizon OS در هدست های جدید استفاده می کنند، ایسوس و لنوو خواهند بود. هدست ایسوس با نام تجاری ROG و برای گیمرها طراحی خواهد شد، در حالی که لنوو “دستگاه های واقعیت ترکیبی را برای بهره وری، یادگیری و سرگرمی توسعه خواهد داد”.

متا به شدت به این واقعیت اشاره می کند که این دستگاه ها از چیپست های کوالکام درست مانند Quest 3 استفاده خواهند کرد، در حالی که مستقیماً آن را بیان نمی کند. همچنین یک نسخه محدود “Meta Quest، با الهام از Xbox” وجود خواهد داشت که توسط متا و تیم ایکس باکس توسعه یافته است. فروشگاه Meta Quest به Meta Horizon Store تغییر نام داده شده تا بهتر با نام سیستم عامل هماهنگ شود. اپلیکیشن Meta Quest نیز به Meta Horizon تغییر نام خواهد یافت.

متا همچنین در حال آغاز روند حذف موانع بین فروشگاه Meta Horizon و App Lab است، که به هر توسعه‌دهنده‌ای که الزامات فنی و محتوای اولیه را برآورده می‌کند، اجازه می‌دهد نرم‌افزار را روی پلتفرم ارسال کند. عناوین App Lab به زودی در بخش اختصاصی Horizon Store زندگی خواهند کرد. متا می‌گوید فروشگاه اپلیکیشن دوبعدی Google Play را تشویق می‌کند تا به سیستم عامل Horizon OS بیاید، “جایی که می‌تواند با همان مدل اقتصادی که در سایر پلتفرم‌ها انجام می‌دهد کار کند”. اینکه آیا گوگل این دعوت را می پذیرد یا خیر، باید دید.

در نهایت، متا در حال توسعه یک چارچوب برنامه فضایی جدید است که به توسعه دهندگان تلفن همراه کمک می کند تا “تجارب واقعیت ترکیبی” ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند از ابزارهایی که قبلاً با آن‌ها آشنا هستند استفاده کنند تا اپلیکیشن های موبایلی خود را به سیستم عامل Horizon OS بیاورند یا برنامه‌های واقعیت ترکیبی کاملاً جدیدی ایجاد کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا