موبایل و تبلت

سری HMD Pulse معرفی شد: گوشی های اقتصادی با قابلیت تعمیرپذیری

در حالی که شراکت نوکیا و اچ‌ام‌دی هنوز راه زیادی در پیش دارد، HMD Global با عرضه گوشی های Pulse مسیر خود را پیش می‌برد؛ این سری سه مدل داشته که در محدوده قیمتی 100 تا 200 یورو قرار دارند.

HMD اشاره کرده که مصرف‌کنندگان به سمت محصولات سازگارتر با محیط‌زیست حرکت می‌کنند و بر قابلیت تعمیر تاکید دارند. HMD می گوید که محدوده پالس بر اساس “قابلیت تعمیر نسل 1” ساخته شده و کاربران می توانند کیت های خود تعمیری را از iFixit دریافت کنند. تعمیرات شامل تعویض باتری و همچنین تعویض صفحه نمایش است.

HMD Pulse مدل پایه است، اما باید توجه داشته باشیم که هر سه از یک چیپست Unisoc T606 استفاده می کنند. در حال حاضر به خاطر داشته باشید که این مدل با قیمت 140 یورو / 100 پوند به فروش می رسد. همچنین بین این سه مدل، صفحه نمایش 6.65 اینچی LCD، با وضوح +720p و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز به اشتراک گذاشته شده که حداکثر روشنایی 600 نیت و پوشش 70 درصد NTSC را ارائه می دهد.

دوربین ها چیزی هستند که این سه مدل را از هم متمایز می کنند (حداقل آنها بزرگترین تفاوت بین آنها هستند). به عنوان مدل پایه، Pulse دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت (با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه) است. به نظر می رسد ماژول دوم یک سنسور عمق باشد. دوربین سلفی یک سنسور 8 مگاپیکسلی می باشد، اما حداقل در یک سوراخ قرار دارد.

باتری دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بوده و به عنوان “QuickFix replaceable” ذکر شده است. این بدان معنا نیست که می‌توانید پنل پشتی را جدا کنید و باتری را تعویض کنید، اما به این معنی است که می‌توانید باتری را در حدود 5 دقیقه در خانه و تنها با ابزارهای اولیه تعویض کنید. باتری برای 800 چرخه شارژ کامل رتبه بندی شده و گوشی تنها با شارژ 10 واتی به راحتی از آن استفاده می کند.

این گوشی دارای رتبه IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که با توجه به قیمت و سهولت در جداسازی قطعات، بیش از انتظار ماست. اما حفظ این رتبه پس از تعویض باتری مستلزم این است که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. بیایید برای لحظه ای به Unisoc T606 برگردیم. این یک قطعه 12 نانومتری قدیمی با دو هسته Cortex-A75 و شش هسته A55، به‌علاوه یک پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MP1 و یک مودم 4G است. همچنین با 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، به علاوه تا 256 گیگابایت بیشتر در قالب کارت microSD دریافت می کنید. HMD Pulse با اندروید 14 عرضه می‌شود و این شرکت قول 2 به‌روزرسانی سیستم‌عامل و 3 سال وصله امنیتی را داده است.

نسخه پلاس این سری قیمت را تا 160 یورو / 130 پوند افزایش می دهد. این گوشی از همان نمایشگر 6.65 اینچی 90 هرتز 720p+ و Unisoc T606 مانند برادر خود استفاده می کند. این دستگاه شامل یک گزینه 8 گیگابایتی برای رم (علاوه بر 4 و 6 گیگابایت) است و 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت های microSD تا 256 گیگابایت است.

چیزی که مدل پلاس را متمایز می کند دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت است. متأسفانه، HMD جزئیات سنسور یا لنز، حتی مشخصات فیلمبرداری را ارائه نکرده است. چیپست نمی تواند بیشتر از 1080p انجام دهد، بنابراین انتظار 4K را نداشته باشید. دوربین جلو 8 مگاپیکسل باقی می ماند. HMD Pulse+ مانند برادران خود دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی از طریق USB-C (USB 2.0) است.

نسخه پرو این سری گل سرسبد این مجموعه می باشد، اما قیمت آن 180 یورو نیست. علیرغم نام “پرو” آن، توانایی بیشتری نیز ندارد. شما همان صفحه نمایش 720p+، همان Unisoc T606 را دریافت می کنید. در حالی که دوربین پشتی همان دوربین پلاس است – 50 مگاپیکسل به اضافه سنسور عمق 2 مگاپیکسلی – دوربین جلو به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته است. باز هم، جزئیات بیشتری ارائه نشده، اما تفاوت در سلفی ها باید قابل توجه باشد.

اتصال ثابت باقی می ماند، با این تفاوت که USB-C اکنون باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را به جای تنها 10 وات با 20 وات شارژ می کند. این گوشی نیز مانند نسخه پلاس، دارای 4/6/8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و یک اسلات microSD (تا 256 گیگابایت) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا