نرم افزار و اینترنت

Google Workspace تایپ صوتی را به اج و سافاری می آورد

گوگل با اعلام ویژگی‌های جدید برای کاربران Workspace، گفت که پشتیبانی از تایپ صوتی و زیرنویس‌ها را علاوه بر گوگل کروم برای مرورگرهای بیشتری مانند Edge و Safari نیز ارائه می‌کند. این ویژگی‌ها در هفته‌های آینده برای همه کاربران Google Workspace، از جمله کسانی که حساب‌های شخصی گوگل دارند، ارائه می‌شوند.

از قبل می‌توانید از تایپ صوتی در Google Docs برای ویرایش اسناد خود یا ویرایش یادداشت‌های بلندگو در Google Slides استفاده کنید. در همین حال، می‌توانید زیرنویس‌های خودکار را فعال کنید تا آنچه را که بلندگو می‌گوید به طور بلادرنگ در Google Slides نمایش دهد. گوگل با انتشار پستی در وبلاگش گفت:

از امروز، ما در حال گسترش پشتیبانی از ویژگی‌های تایپ صوتی و زیرنویس‌ها به مرورگرهای اضافی مانند Edge و Safari هستیم. وقتی کاربر تایپ صوتی یا زیرنویس‌ها را روشن می‌کند، مرورگر وب سرویس گفتار به متن را کنترل، نحوه پردازش گفتار را تعیین و سپس داده‌های متنی را به Google Docs و Google Slides ارسال می‌کند.

این ویژگی که از طریق Tools > Voice typing قابل دسترسی است، یک بشقاب از دستورات صوتی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ویرایش و قالب بندی اسناد خود در Google Docs استفاده کنید. می‌توانید از دستورات صوتی مختلف برای شروع/توقف تایپ صوتی، انتخاب موارد، قالب‌بندی متن، کپی-پیست محتوا، ویرایش جداول، اضافه کردن علائم نقطه‌گذاری و روشن کردن صفحه‌خوان، استفاده کنید.

تایپ صوتی به چندین زبان در دسترس است، اما فقط زمانی می‌توانید دستورات صوتی صادر کنید که زبان حساب و زبان سند هر دو انگلیسی باشند. قبل از استفاده از دستورات صوتی، باید مطمئن شوید که میکروفون رایانه ویندوزی یا مک شما در شرایط کار قرار دارد. گوگل گفت که پشتیبانی از تایپ صوتی و شرح خودکار فقط در نسخه های دسکتاپ مرورگرهای وب در دسترس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا