بررسیموبایل و تبلت

بررسی هواوی Pura 70 Ultra

امسال در گوشی های هواوی شاهد تغییر نام پرچمدارانش از سری P به Pura بودیم. به گفته هواوی، برند جدیدش نشان دهنده رویکرد مد خط تولید بوده و مدل برتر Pura 70 Ultra با پشتی چرم مصنوعی و لهجه های براق، احتمالاً بهترین نمونه از آن است. شاید بتوان گفت، این فناوری دوربینی است که سری P هواوی بیشتر به آن شهرت دارد.

این سری جزو اولین‌هایی بوده است که چندین نوآوری دوربین را ارائه کرده که به جز اصلی مدرن تبدیل شده‌اند، مانند حالت شب و دوربین‌های تله فوتو. هواوی امسال از یک سنسور یک اینچی برای گوشی Ultra استفاده کرده که برای اولین بار آن را با یک لنز بازشو جفت کرد. با این حال هواوی در یک نقطه ضعف قرار دارد. تحریم‌های آمریکا باعث شده که دستگاه‌های آن اپلیکیشن ها و سرویس‌های گوگل را ارائه ندهند و همچنین در انتخاب تراشه‌های آن بسیار محدود باشد. با این اوصاف، آیا گوشی هواوی Pura 70 Ultra ارزش خرید دارد؟ برای درک موضوع، در این مقاله به نقد و بررسی این گوشی می پردازیم. 

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی Pura 70 Ultra شبیه اکثر پرچمداران امروزی است که پنل های کمی خمیده، یک صفحه نمایش بزرگ و فراگیر با یک بریدگی کوچک، و یک پنل پشتی با طراحی جالب به همراه یک محفظه دوربین غول پیکر و ظاهری خاص دارد. همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

بیایید از قسمت جلویی شروع کنیم؛ بر روی صفحه نمایش، شیشه کریستال آرمور Kunlun با لبه 2.5 بعدی، انحصاری برای محافظت فوق العاده، قرار دارد که 300 درصد قوی تر از شیشه Kunlun نمایشگرهای Pura 70 Pro و Pura 70 تبلیغ شده است. شیشه کریستال آرمور Kunlun از یک ماده کربن الماس آمورف بسیار شفاف ساخته شده و باید همه آن را داشته باشد.

فریم از آلومینیوم صیقلی ساخته شده و کمی خمیده است تا با بقیه طرح مطابقت داشته باشد. در نهایت به پنل پشتی اکو چرم می رسیم که همان انحنای 2.5 بعدی شیشه جلو را دارد. محفظه دوربین بزرگ است، اما به گفته هواوی، اگر مکانیسم جمع شدنی لنز دوربین اصلی نبود، حتی بزرگتر می شد. هواوی ادعا می کند که این مکانیسم آزمایش شده است و بیش از 300000 چرخه جمع شدن را تحمل می کند. جزیره دوربین یک محفظه فلزی به شکل P در اطراف شیشه مثلثی شکل بوده و فلز روی فلاش LED نیز کشیده شده است.

Pura 70 Ultra در رنگ های سفید، قهوه ای و مشکی نیز موجود است. در قسمت جلویی صفحه نمایش 6.8 اینچی با حاشیه های بسیار نازک و سوراخ کوچکی برای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی AF وجود دارد. اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و بلندگو/گوشی بالایی که تقریباً برای چشم غیرمسلح پنهان است.

دقیقاً مانند اکثر تلفن‌های این روزها، Pura 70 Ultra دارای یک تنظیم بلندگوی استریو هیبریدی است. Pura 70 Ultra دارای ابعاد 162.6 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر و وزن 226 گرم بوده که تقریباً برابر با آیفون 15 پرو مکس است. این گوشی هوشمند طراحی آینده نگر و ساخت عالی دارد. همچنین چسبندگی فوق العاده ای را حتی بدون قاب نیز ارائه می دهد که بسیار مهم است. به طور کلی، حتی با وجود محفظه غول‌پیکر دوربین، چیزی جز برداشت‌های مثبت از هندلینگ Pura 70 Ultra در استفاده روزمره نداریم.

صفحه نمایش

هواوی Pura 70 Ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی با پنل LTPO OLED، رزولوشن 1260 در 2844پیکسل، نرخ نوسازی پویا 120 هرتز، پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیتی و قابلیت HDR است. همچنین حداکثر 2500 نیت روشنایی دارد. یکی از نکات کلیدی فروش Pura 70 Ultra، نسخه ویژه شیشه Kunlun به نام Crystal Armor است که از مواد کربنی الماس آمورف بسیار شفاف ساخته شده است.

این شیشه 300 درصد سخت تر از شیشه معمولی Kunlun است و باید مقاومت بی نظیری در برابر خراش ارائه دهد. در تست های انجام شده، این پنل 632 نیت حداکثر روشنایی دستی و 1231 نیت حداکثر روشنایی خودکار را ارائه می دهد. حداقل روشنایی در نقطه سفید 1.6 نیت بود. برای صرفه جویی در مصرف باتری، می توانید بین وضوح هوشمند (تنظیمات پویا)، 1260p بالا (بومی) یا 854p پایین یکی را انتخاب کنید. Huawei Pura 70 Ultra سه گزینه نرخ تازه سازی Standard (60 هرتز)، High (120 هرتز) و Dynamic (سوئیچ خودکار تا 120 هرتز) را ارائه می دهد.

طبق گفته هواوی، صفحه نمایش بر اساس محتوای روی صفحه نمایش، نرخ نوسازی پویا بین 1 تا 120 هرتز دارد. با این حال، در تجربه ما، شمارشگر نرخ تازه سازی یکپارچه تنها حالت های نرخ به روز رسانی 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز را تشخیص می دهد، اما ممکن است نادرست باشد زیرا دلیلی برای شک در ادعاهای هواوی نداریم.

Pura 70 Ultra از HDR Vivid پشتیبانی می کند که توسط همه برنامه های اسکن سخت افزاری به عنوان HDR10 شناخته می شود. همچنین با پشتیبانی از Widevine L1 DRM ارائه می‌شود که امکان پخش HDR با وضوح بالا را فراهم می‌کند.

عمر باتری

هواوی Pura 70 Ultra از یک باتری بزرگ 5200 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که با شارژ سریع سیمی و بی سیم همراه می شود. دیگر عوامل مهم در عملکرد باتری، صفحه نمایش LTPO OLED و چیپست کایرین 7 نانومتری هستند. اعداد عمر باتری که به دست آوردیم ثابت هستند. Pura 70 Ultra امتیاز استفاده فعال 12 ساعت و 29 دقیقه را به دست آورد. این نتایج در تست‌های پخش تماس (حدود 37 ساعت) و ویدیو (حدود 16 ساعت) انجام شد و در تست‌های وب (10 ساعت) و بازی (حدود 8 ساعت) بالاتر از حد متوسط انجام شد.

این گوشی از سوپرشارژ 100 واتی و سوپرشارژ بی سیم 80 واتی هواوی پشتیبانی می کند. بسته خرده‌فروشی شامل آداپتور برق 100 واتی جدید و کابل اختصاصی USB-C-to-C با درجه 6A است. شارژر 100 واتی با دو پورت USB – A و C ارائه می شود. به این ترتیب، نه تنها در گوشی های هوشمند بلکه می توانید از این شارژر سریع در لپ تاپ ها و تبلت ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که نمی توانید از هر دو پورت به طور همزمان استفاده کنید.

شارژر و کابل همراه 29 درصد باتری را تنها در 5 دقیقه، 58 درصد در 15 دقیقه دوباره پر کرد و ما 90 درصد شارژ باتری را در 30 دقیقه ثبت کردیم. شارژ کامل 48 دقیقه طول کشید، که برای یک توان شارژ 100 واتی خیلی سریع نیست. به طور طبیعی، Pura 70 Ultra از Smart Charge پشتیبانی می کند، که در مورد عادت های شارژ شما می آموزد و پس از رسیدن به 80 درصد، سرعت شارژ را کاهش می دهد. همچنین اگر ترجیح می دهید از ثابت شدن آن در 80 درصد جلوگیری کنید، می توانید علامت ایمنی را خودتان انتخاب کنید. به علاوه از شارژ بی‌سیم سریع 80 واتی پشتیبانی می‌کند، اما باید استند یا شارژر ماشین 80 واتی هواوی به‌علاوه یک دوشاخه 100 وات پلاس اضافه کنید.

نرم افزار و عملکرد

EMUI 14.2 همان چیزی است که Harmony OS 4 در حال حاضر در خارج از چین نامیده می شود. این آخرین نسخه از سیستم عامل هواوی است. این نسخه از گوشی های هوشمند شامل تم های جدید تعاملی و مجله، ویژگی های جدید و بهبود یافته برای دستیار Celia، امنیت بهتر، برنامه Health بهتر و پشتیبانی از Ark Engine است.

EMUI 14.2 جهانی شامل یک هسته اندروید (12) در داخل است. این سیستم عامل همچنان از نصب‌های APK از طریق AppGallery، APK Pure یا موارد مشابه هواوی پشتیبانی می‌کند و اگر می‌خواهید اپلیکیشن های گوگل را اجرا کنید، Gbox به خوبی کار می‌کند. این شبیه به ساخت‌های دارای برچسب EMUI از این شرکت است. EMUI کاملاً آشنا به نظر می رسد زیرا در طول سال ها تغییر زیادی نکرده است. این شامل چیزهای کوچک و منظمی مانند پوشه‌ها و کارت‌های بزرگ است.

Air gestures در Pura 70 Ultra پشتیبانی می شود، قابلیتی آشنا که در مدل های قبلی هواوی و آنر نیز دیده می شود. در عین حال، حسگر هوشمند، چشمان شما را زیر نظر دارد و در حالی که شما به آن نگاه می کنید، صفحه نمایش را روشن نگه می دارد. هوآوی اپلیکیشن های پیش فرض زیادی را برای شروع کار ارائه می دهد. برنامه های گالری، موسیقی، ویدیو و سلامت هواوی وجود دارد. یک مدیریت فایل نیز موجود است. AppGallery هواوی به طور پیش‌فرض نصب برنامه را مدیریت می‌کند.

بهترین راه حل برای ساخت اکثر برنامه های وابسته به گوگل که روی Pura 70 Ultra کار می کنند، GBbox است. این یک ماشین مجازی کوچک است که بر اساس آخرین نسخه اندروید ساخته شده و شامل تمام خدمات گوگل می شود. به طور کلی، EMUI 14.2 یک سیستم قدرتمند است که به راحتی می توان آن را تغییر داد، اما مطمئناً فنجان چای همه نخواهد بود.

این گوشی توسط تراشه 7 نانومتری SMIC کایرین 9010 پردازش می شود. پیکربندی تراشه شامل یک بزرگ Taishan با سرعت 2.3 گیگاهرتز، سه هسته میانی Taishan با سرعت 2.18 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با سرعت 1.55 گیگاهرتز می شود. همچنین دارای پردازنده گرافیکی HiSilicon Maleoon 910 MP4 است.

Huawei Pura 70 Ultra با 16 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS عرضه می شود. نسخه هایی با 256 گیگابایت و 1 ترابایت وجود دارد، اما فقط در چین. به نظر می رسد که Kirin 9010 جدید به اندازه چیپست دایمنسیتی 8200 مدیاتک قدرتمند است – هم از نظر CPU و هم GPU – که با توجه به تمام محدودیت هایی که باید در اطراف آنها کار می کردند، اصلا بد نیست.

محدودیت‌های مختلف سبب شده که هواوی از یک تراشه 7 نانومتری برای گوشی پرچمدار خود استفاده کند. به‌طورکلی می‌توان گفت که این چیپست از نظر قدرت خام پردازشی در حد دایمنسیتی 8200 قرار دارد که ابدا بد نیست. برای مقایسه باید گفت که هواوی Pura 70 Ultra امتیاز 4482 را در تست چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ کسب می‌کند. در حالی که این میزان برای شیائومی 14 اولترا به 7060 می‌رسد. Pura 70 Ultra از چیپست خوبی برخوردار است که برابر با یکی از رده های میان رده بالاست. عملکرد خوب است و سخت افزار حتی برای یک تجربه بازی خوب کافی است. اما قدرت خام آن با آخرین دو چیپست اسنپدراگون 8 فاصله زیادی دارد. 

کیفیت دوربین

دوربین‌ها جذاب‌ترین ویژگی Pura 70 Ultra هستند، سخت‌افزار درجه یک دارند و پردازش تصویر عالی هواوی بهترین‌ها را در عکس‌های شما به نمایش می‌گذارد. سه دوربین در پشت وجود دارد که می توان به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 50 مگاپیکسلی و فوق عریض 40 مگاپیکسلی اشاره کرد.

دوربین اصلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی یک اینچی سونی IMX989 با لرزشگیر تغییر سنسور و لنز جمع شونده با دیافراگم متغیر استفاده می کند. هواوی یک مکانیسم جمع شدنی به لنز دوربین اصلی اضافه کرده که هنگام استفاده دوربین را بالا می‌آورد. لنز تلسکوپی دوار دارای ساختار پیچیده موتوری است که هواوی آن را برای 300000 چرخه انبساط و انقباض آزمایش کرده است.

دوربین اصلی لنز متغیر f/1.6 – 4.0 دارد و دارای فاصله کانونی 22.5 میلی متری است. هواوی موتور جدید XD Motion را برای کمک به کنترل اجسام متحرک سریع معرفی کرد. دوربین دوم در پشت از یک سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که پشت یک لنز تله فوتو 90 میلی‌متری f/2.1 پریسکوپ با OIS و زوم اپتیکال 3.5 برابری قرار می‌گیرد. زوم هیبریدی (بدون ضرر) تا 10 برابر وجود دارد. این دوربین همچنین به عنوان یک عکاس ماکرو نیز عمل می کند و به شما امکان می دهد با حالت سوپر ماکرو 35 برابری خود تا 5 سانتی متر از سوژه خود نزدیک شوید.

دوربین فوق عریض دارای سنسور 40 مگاپیکسلی و فاصله کانونی معادل 13 میلی متر است. فوکوس خودکار را ارائه می دهد و همچنین قادر به عکاسی ماکرو است. در نهایت، دوربین سلفی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی همراه با لنز 18 میلی‌متری f/2.4 استفاده می‌کند. دیافراگم متغیر برای دوربین اصلی به چیزی تبدیل شده که ما از هواوی انتظار داریم و در Pura 70 Ultra نیز وجود دارد. برخلاف دیگر راه‌حل‌های موجود در بازار، هواوی بیشترین گزینه‌ها را ارائه می‌کند و می‌توانید بین 9 مرحله ثابت که با f/1.6 شروع و با f/4.0 ختم می‌شود، یکی را انتخاب کنید.

ویژگی دیافراگم متغیر یک مزیت بزرگ برای دوربین است و به شما امکان می دهد عمق میدان و نوری که به طور طبیعی از آن عبور می کند را کنترل کنید. در کوتاه‌مدت، عکاسی با بزرگ‌ترین دیافراگم f/1.6 عمق میدان بسیار کم (DoF) با بوکه عالی را به شما می‌دهد. دیافراگم بزرگ برای عکاسی در شب نیز عالی است. دیافراگم‌های کوچک‌تر برای زمانی ایده‌آل هستند که به عمق میدان بهتری در عکس‌های غیر HDR با ظاهر طبیعی نیاز داریم.

دوربین اصلی عکس های 12 مگاپیکسلی برجسته را ذخیره می کند و از آنها با دیافراگم f/2.0 گرفته شده است. جزئیات تفکیک شده بسیار زیاد است، وضوح زیاد نیست، نویز وجود ندارد، و وایت بالانس مشخص است که منجر به نمایش دقیق رنگ می شود. محدوده دینامیکی فوق العاده گسترده نیست و عکس های واقعی تری را ایجاد می کند.

دوربین تله فوتو در حالت پیش فرض زوم 3.5 برابری عکس های بسیار خوبی را ذخیره می کند. همان چیزهایی که برای دوربین اصلی گفتیم در اینجا نیز صدق می کند و خوشحالیم که می بینیم هواوی با کیفیت عکس در بین دوربین ها سازگار است. عکس‌های زوم‌شده 3.5 برابر، جزئیات فوق‌العاده غنی، بدون نویز، تراز سفیدی دقیق و رنگ‌های زنده هستند. بازخوانی طبیعی بار دیگر شایسته ستایش است.

دوربین تله‌فوتو همچنین قابلیت‌های تله ماکرو را ارائه می‌کند، زیرا می‌تواند از فاصله 5 سانتی‌متری عکاسی کند! عکس های ماکرو شگفت انگیز به نظر می رسند. دوربین تله فوتو تا 10 برابر زوم هیبریدی ارائه می دهد – به این معنی که تا حدود 7 برابر تقریباً به اندازه دوربین اصلی بدون تلفات است و سپس به ارتقاء مقیاس و برخی دیگر از نرم افزارهای AI چیزی می رویم. نویز به خوبی تمیز می‌شود، رنگ‌ها دقیق هستند و برای چنین سطح زومی هیچ تیز کردن بیش از حد زیادی وجود ندارد.

عکس‌های فوق عریض میدان دید بسیار وسیعی را ارائه می‌دهند و عالی هستند – جزئیات زیادی وجود دارد، وضوح درست است، رنگ‌ها شارپ هستند و محدوده دینامیکی خوب است. نویز در صورت وجود حداقل است. دوربین فوق عریض از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و همچنین می تواند به عنوان یک عکاس ماکرو نیز عمل کند. در حالی که کلوزآپ ها خوب هستند، تله ماکروها به سادگی برای بوکه خود ظاهر بهتری دارند.

هواوی با حالت شب خود در عکاسی در شب پیشگام بود، بنابراین طبیعی است که انتظارات زیادی از گوشی هایش داشته باشیم. دوربین اصلی Pura 70 Ultra بزرگترین حسگر موبایل موجود در بازار است که با تثبیت تغییر سنسور و لنز دیافراگم f/1.6 بهبود یافته است. برخی از حالت‌های خودکار در شب گاهی اوقات، بیشتر در دوربین‌های با زاویه دید فوق عریض شروع می‌شوند، اما به ندرت و در شرایط بسیار تاریک اتفاق می‌افتد.

عکس‌های پیش‌فرض در نور کم از دوربین اصلی عالی هستند و دارای جزئیات با وضوح زیاد، بدون نویز قابل مشاهده، اشباع رنگ عالی و نوردهی خوب می باشند. محدوده دینامیکی نیز عالی است. کاهش نویز گاهی اوقات کمی سخت به نظر می رسد و احتمالاً مسئول ظاهر صیقلی قابل مشاهده در برخی عکس ها است.

جمع بندی

Pura 70 Ultra گوشی بسیار جالبی است. در بیشتر موارد، استفاده از آن را دوست خواهید داشت. دوربین‌ها استثنایی هستند، نمایشگری فوق‌العاده دارد و طراحی آن بی‌نظیر است.  با این حال، معماری قدیمی‌تر پردازنده، و مقدار زیادی دردسر لازم برای کارکرد سرویس گوگل، این گوشی را به فروش سختی برای مشتریان تبدیل می کند، به خصوص وقتی قیمت 1499 یورویی را در نظر بگیرید.

اگر واقعاً فقط به عملکرد دوربین اهمیت می دهید، هنوز هم ارزش بررسی دارد. دوربین ها واقعاً خوب هستند. با این حال، بیشتر مردم بهتر است تلفنی مانند آنر مجیک 6 پرو یا گلکسی S24 اولترا را انتخاب کنند که هر دو سیستم دوربین عالی را با عملکرد سریع و پشتیبانی کامل از گوگل ترکیب می کنند.

مزایا

  • سیستم دوربین باورنکردنی
  • طراحی زیبا
  • نمایشگر عالی

معایب

  • هیچ سرویس گوگل وجود ندارد
  • پردازنده ضعیف تر از رقبا
  • قیمت بالای دستگاه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا