گوناگون

متا و گوگل می خواهند با استودیوهای هالیوود قرارداد هوش مصنوعی ببندند

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، متا و گوگل به استودیوهای هالیوود میلیون‌ها دلار پیشنهاد دادند، به این امید که قراردادهای مجوزی منعقد کنند که می‌تواند مدل‌های آنها را برای ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی بهبود بخشد. طبق گزارش‌ها، این شرکت‌ها “ده‌ها میلیون دلار” پیشنهاد داده‌اند، اگرچه مشخص نیست که از این مذاکرات چه چیزی حاصل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نتفلیکس و دیزنی “مایل نیستند به محتوای خود مجوز دهند” اما “علاقه خود را به انواع دیگر همکاری‌ها ابراز کرده‌اند”. بر اساس گزارش ها، Warner Brothers Discovery تمایل خود را برای صدور مجوز برخی از برنامه های خود نشان داده است. سخنگوی متا از اظهار نظر خودداری کرد. گوگل بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. به نظر می رسد این شرکت ها امیدوارند چنین معاملاتی به پیشرفت ابزارهای تولید ویدیوی آنها کمک کند.

گوگل اخیراً یک مدل تبدیل متن به ویدیو به نام Veo را به نمایش گذاشته و از دونالد گلاور برای تبلیغ قابلیت‌های خود استفاده کرده است. متا همچنین در حال تحقیق در مورد ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. چیزی شبیه به مسابقه تسلیحاتی بین شرکت های هوش مصنوعی برای ایجاد قراردادهای صدور مجوز با شرکت های رسانه ای وجود دارد.

OpenAI و NewsCorp اوایل این هفته قراردادی چند ساله برای آوردن محتوای خبری به ChatGPT اعلام کردند. به گزارش بیزینس اینسایدر، متا همچنین در حال بررسی پرداخت پولی به ناشران برای دسترسی به “اخبار، محتوای عکس و ویدیو” برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است. اما، همانطور که بلومبرگ اشاره کرد، استودیوهای هالیوود ممکن است در مورد چنین معاملاتی تردیدهایی داشته باشند. اگرچه ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی ممکن است جذاب باشند، اما نگرانی های گسترده ای در صنعت سرگرمی در مورد نحوه استفاده شرکت های هوش مصنوعی از کارهای خلاقانه خود وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا