آموزش

نحوه ویرایش تصاویر با ChatGPT

ChatGPT به طور مداوم در حال بهبود بوده و آخرین به روز رسانی چند وجهی آن تعدادی ویژگی هیجان انگیز را در بخش تصاویر می دهد. می‌تواند نقاشی بکشد، و تصاویری مورد نظرتان را ویرایش کند یا می‌توانید کاری کنید که چیزی بسازد و سپس آن را ویرایش کنید. می‌توانید این کار را به تنهایی از طریق کلمات یا با مواد و مشخصات اضافی انجام دهید تا به آن کمک کنید تا تغییراتی را که می‌خواهید انجام دهد. در این مقاله به نحوه استفاده از ChatGPT برای ویرایش تصاویر پرداخته می شود.

برای ویرایش تصاویر در ChatGPT، باید بتوانید از یک مدل GPT استفاده کنید که بتواند این کار را انجام دهد. اگرچه مدل جدید GPT-4o شرکت OpenAI در حال عرضه برای کاربران رایگان در سراسر جهان است، اما در زمان نگارش این مقاله قابلیت ویرایش کامل تصویر را ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً در حال حاضر برای ویرایش تصاویر با ChatGPT به اشتراک ChatGPT Plus نیاز دارید. این در آینده تغییر خواهد کرد، زیرا ChatGPT تبدیل به یک چت ربات هوش مصنوعی چند وجهی می شود که همه می توانند از آن استفاده کنند.

به وب سایت ChatGPT بروید و وارد شوید. از ChatGPT بخواهید چیزی برای شما ترسیم کند، تصویری را با استفاده از ابزار پیوست گیره کاغذ آپلود کنید یا به ChatGPT لینکی به یک تصویر بدهید. اگر تصویری را آپلود کرده یا لینک داده‌اید، به ChatGPT دستور دهید که چه تغییراتی را می‌خواهید انجام دهد. خاص باشید، پیشنهادات سبک هنری به آن بدهید یا به او بگویید روی قسمت خاصی از تصویر تمرکز کند.

اگر از ChatGPT خواسته اید چیزی برای شما ایجاد کند، می توانید کمی دقیق تر باشید. تصویر را انتخاب کنید و سپس از ابزار انتخابگر در بالا سمت راست برای انتخاب بخش های خاصی از تصویر برای ویرایش استفاده کنید. هنگام انتخاب ابزار مورد نظر، مانند یک قلم مو به اطراف بکشید تا قسمت هایی را که قصد ویرایش دارید، پر کنید. پس از اتمام، درخواست خود را در قسمت متن اضافه کنید و به ChatGPT بگویید که چه چیزی را می خواهید تغییر یا اضافه کند.

توجه داشته باشید که ویرایش سریع هنوز از یک علم دقیق فاصله دارد و احتمالاً به نظر می‌رسد که بیشتر شبیه “هنر” است. نتایج شما بر اساس متنی که از هوش مصنوعی درخواست می‌کنید و انتخاب شما و همچنین مدل هوش مصنوعی که استفاده می‌کنید به‌طور چشمگیری متفاوت خواهد بود – برای مثال GPT-4 کاملاً از GPT-4o متمایز است.

با انتخاب بخش‌های مختلف تصویر، تغییر متن درخواستی‌تان، یا اضافه کردن مطالب تکمیلی بیشتری که می‌تواند به هوش مصنوعی آنچه را که به دنبال آن هستید، بهتر اطلاع دهد، با ویرایش بازی کنید. ChatGPT جایگزین موثری برای فتوشاپ (یا جایگزین های آن) نیست. اگر می‌خواهید یک تصویر را به روش‌های اساسی‌تری ویرایش کنید، مانند تغییر استایل هنری آن، بسیار مؤثرتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا