رپورتاژ آگهی

افزایش چشمگیر هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت برای کسب‌وکارهای ایرانی

افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت چه تأثیراتی به همراه دارد؟ چرا سازمان‌ها و شرکت‌ها باید به افزایش امنیت شبکه اهمیت بدهند؟ آیا می‌توان هزینه زیرساخت شبکه و امنیت آن را کاهش داد؟ اینها سؤالات بسیار مهمی هستند که در چند وقت اخیر حسابی ذهن مدیران سازمان‌ها را به خود مشغول کرده است.

در عصر جدید، هزینه‌ شبکه‌های کامپیوتری و امنیت آن‌ها به نوع سازمان، اندازه سازمان، اهداف سازمان، نیاز سازمان و یک‍‌‌سری از فاکتورهای مهم بستگی دارد. معمولاً در برخی از مواقع عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا هزینه استفاده از زیرساخت شبکه و امنیت آن افزایش پیدا کند.

افزایش هزینه زیرساخت شبکه تاثیرات خاصی را روی کسب‌وکارها می‌گذارد که باید قبل از هر چیزی با آن‌ها آشنایی داشته باشید. در ادامه این مطب افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بیشتر از پیش با اهمیت آن و چالش‌های پیش رو، تاثیرات افزایش قیمت و راه‌های کاهش هزینه‌ها آشنا شوید.

اهمیت سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه و امنیت برای کسب‌وکارهایی ایرانی

در گذشته سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه و امنیت برای کسب‌وکارهای ایرانی اهمیت زیادی نداشت، اما با مرور زمان مدیران سازمان‌ها به این نتیجه رسیدند که برای رقابت بهتر با رقبا و حاضر شدن در بازار جهانی باید سرمایه‌گذاری خود در این حوزه را افزایش دهند. حتی سازمان برنامه و بودجه کشور برای سال 1403 بودجه بیشتری را در نظر گرفته است.

شاید برایتان سؤال باشد که چرا سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه و امنیت تا این حد اهمیت پیدا کرده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت شبکه و امنیت تنها به کشور ایران معطوف نمی‌شود. تمام کشورهای جهان با افزایش قدرت هوش مصنوعی و سو استفاده یک‌سری افراد سودجو، باید امنیت و زیرساخت شبکه خود را به‌شدت افزایش دهند تا مورد حمله هکرها قرار نگیرند.

همچنین سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند پیشرفت سازمان را به همراه داشته باشد و حفاظت از حریم شخصی و داده‌ها را در سطح بالایی نگه دارد. صرف بودجه زیاد برای افزایش امنیت، اعتماد مشتریان و کاربران را هم به دنبال خواهد داشت.

اهمیت سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه و امنیت

چالش‌های روبه‌رشد زیرساخت شبکه و امنیت برای کسب‌وکارهای ایرانی

با اینکه افزایش امنیت شبکه یکی از اهداف بسیار مهم سازمان‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی است، اما در این مسیر با چالش‌های خاصی مواجه هستند. بدون شک خرید تجهیزات شبکه مانند کابل‌ها، سوئیچ‌ها، روترها و… اولین چالشی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن عبور کنند. برای عبور از این چالش راه‌های مختلفی وجود دارد که بهترین گزینه، خرید تجهیزات از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر است. شرکت‌های معتبر لیست قیمت‌ تجهیزات مختلف مثل لیست قیمت مودم را به‌صورت شفاف ارائه می‌دهند تا ابهامی برای خریدار به وجود نیاید.

از دیگر چالش‌های پیش رو کسب‌وکارهای ایرانی، استفاده از نرم‌افزارهای امنیت و استخدام نیروهای متخصص این حوزه است. بدون شک برای به‌کارگیری نرم‌افزارهای جدید و نیروهای متخصص حوزه امنیت شبکه باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرد.

تاثیرات افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت

اختصاص هزینه‌های بیشتر به زیرساخت شبکه و امنیت تاثیرات خوبی برای کسب‌وکارها به همراه دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها استفاده از تجهیزات قوی‌تر و متخصصان حرفه‌ای‌تر برای محافظت از داده‌ها است. از دیگر تاثیرات افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش قدرت شبکه در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی
  • قدرت بالا در برابر هک کردن شبکه
  • افزایش اعتماد کاربران و مشتریان
  • مقاومت در برابر استفاده مجرمانه از هوش مصنوعی
  • دسترسی به اینترنت پر سرعت
  • افزایش کیفیت شرکت و یا سازمان
  • امکان رقابت سازمان و یا کسب‌وکار در سطح جهانی

تاثیرات افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت

اقدامات کلیدی برای کاهش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت

در برخی از مواقع افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت مدیران سازمان‌ها را نگران می‌کند، به همین دلیل دنبال راهی هستند تا این هزینه‌ها را کاهش دهند. برای اینکه بتوانید امنیت شبکه را بالاترین حد ممکن برسانید، باید هزینه‌های زیادی را برای تجهیزات، نیروی متخصص و سایر فاکتورهای مهم اختصاص دهید. البته باید بدانید که هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت فقط در ابتدای راه زیاد هستند، در ادامه مسیر هنگامی که سازمان شما با وضعیت موجود هماهنگ شد، هزینه‌های کلی کم‌کم کاهش پیدا می‌کند.

بهترین و اصلی‌ترین اقدامی که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت آن انجام دهید، افزایش کیفیت و کارایی سازمان است. در واقع هرچه کیفیت سازمان و کارایی آن بیشتر باشد، میزان هزینه‌های لازم برای استخدام نیرو و سایز فاکتورها کم می‌شود. از دیگر اقدامات لازم برای کاهش هزینه‌های زیرساخت و شبکه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استخدام بهترین نیروها: هرچه نیروی کار شما حرفه‌‌ای‌تر باشد، در دراز مدت هزینه زیرساخت شبکه و امنیت آن کاهش پیدا می‌کند.
  • خرید بهترین تجهیزات: خرید تجهیزات باکیفیت باعث می‌شود که نگران هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نباشید. ممکن است در هنگام مشاهده قیمت تجهیزات مثل قیمت اکسس پوینت و قیمت رادیو وایرلس با خود فکر کنید هزینه‌ی زیادی باید بپردازید اما پرداخت این هزینه در طولانی مدت ار صرف هزینه‌های گزاف برای شبکه جلوگیری می‌کند.
  • عدم استفاده از شبکه‌های پیچیده: هرچه پیچیدگی شبکه بیشتر باشد، هزینه مصرف برق و انرژی سازمان هم بیشتر خواهد شد.
  • آموزش پرسنل: باید آموزش پرسنل به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد تا هزینه‌های ناشی از بی‌تجربگی آن‌ها کاهش پیدا کند.

سخن نهایی

افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت باعث می‌شود که شما با چالش‌های خاصی مواجه شوید، اما این چالش‌ها در مقایسه با ضرورت افزایش امنیت شبکه بی‌اهمیت هستند. در واقع با گذشت زمان و پیچیده شدن شرایط، تمام سازمان‌ها و کسب‌وکارها برای رقابت با رقبا و حضور در بازارهای جهانی باید هزینه خاصی را برای زیرساخت شبکه و امنیت آن در نظر بگیرند. در این مطلب به طور کامل افزایش هزینه‌های زیرساخت شبکه و امنیت را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با اهمیت آن، چالش‌های پیش رو، تاثیرات افزایش قیمت و راه‌های کاهش هزینه‌ها آشنا شوید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا