آموزش

چگونه مک بوک را بدون رمز عبور به حالت کارخانه بازنشانی کنیم؟

اگر مک بوک جدیدی (یا بهتر است بگوییم دست دوم) خریداری کرده‌اید، باید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. شاید فردی که رایانه را به شما فروخته یا داده است، قبل از تحویل آن را پاک نکرده باشد. یا اینکه شاید شما یک مک بوک قدیمی دارید که مدت‌ها در انبار بوده و حالا می‌خواهید آن را به کودکی بدهید که برای استفاده در مدرسه آماده است.

هر دلیلی که وجود داشته باشد، روش ساده‌ای برای این کار وجود دارد، حتی اگر رمز عبور را ندارید یا آن را فراموش کرده‌اید. برای انجام کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مک را خاموش کنید. برای راه‌اندازی مجدد مک‌های مبتنی بر اینتل، کلیدهای Command و R را فشار دهید و نگه دارید، سپس کلید پاور را فشار دهید. پس از دیدن لوگوی اپل یا شنیدن صدای بوت، کلیدهای Command و R را رها کنید. در مک‌های سری M، کلید روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا منوی گزینه‌های راه‌اندازی نمایان شود، سپس Options و بعد Continue را انتخاب کنید.
  • پنجره macOS Utilities ظاهر می شود. صبر کنید تا مک بوک به طور کامل در حالت بازیابی بوت شود و سپس Disk Utility را انتخاب کنید.

  • دیسک بوت مک را که معمولا Macintosh HD نامیده می شود، انتخاب کنید.

  • گزینه Erase را انتخاب کنید.

  • یک نام برای دیسک ایجاد و آن را به صورت APFS فرمت کنید.
  • دوباره Erase را انتخاب کنید.
  • پس از تأیید اینکه دیسک پاکسازی شده، Disk Utility را ببندید.
  • سپس، Reinstall macOS [version] را انتخاب کنید تا نصبی تازه و از صفر را آغاز نمایید.

با تنظیم مجدد کارخانه چه اتفاقی می افتد؟

بازنشانی مک بوک به تنظیمات کارخانه، تمامی موارد از جمله فایل‌ها، داده‌ها، تنظیمات و اطلاعات حساب کاربری را پاک می‌کند. این عمل مک بوک را به گونه‌ای رفتار می‌دهد که گویی تازه خریداری شده و هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است. متأسفانه، بدون داشتن رمز عبور مدیریت، هیچ روشی برای حذف فقط داده‌های خاصی از مک بوک و نگه داشتن بقیه وجود ندارد.

پس از انجام این فرایند و نصب دوباره آخرین نسخه macOS که مک‌بوک شما از آن پشتیبانی می‌کند، ممکن است کمی زمان ببرد تا حالت راه‌اندازی تکمیل شود و کامپیوتر دوباره راه‌اندازی گردد. پس از آن، شما قادر خواهید بود تا یک حساب کاربری مدیریتی جدید ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور خود را در مکانی امن ذخیره کرده‌اید تا در صورت نیاز بتوانید آن را بازیابی نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا