کمپانی ریزر سرانجام از نسل جدید گوشی هوشمند گیمینگ خود با نام Razer Phone 2 با نورپردازی RGB و سیستم خنک کننده منحصربه‌فرد پرده برداشت.

طراحی ریزر فون 2 تغییرات قابل ملاحظه ای را نسبت به نسل ابتدایی خود دیده است. ریزر فون 2 این بار از یک شاسی فلزی به رنگ مشکی مات به لبه‌های صیقل خورده بهره می‌برد و از آنجا که صرفاً به عنوان یک گوشی مخصوص بازی شناخته می‌شود، شاهد به‌روزرسانی‌های بخش صوت و تصویر در کنار تجهیز به قدرتمندترین سخت افزار ممکن هستیم.

هرچند قاب جلویی دستگاه تقریباً نسبت به نسل اول تغییری را احساس نکرده، اما شاهد استفاده از پوشش شیشه‌ای و تغییر جایگاه دوربین دوگانه در قاب پشتی هستیم. روندی کاملا رو به رشد که ظاهر دستگاه را نسبت به بدنه فلزی جذاب تر میکند و همچنین قابلیت هایی مانند فناوری شارژ بیسیم را نیز برای دستگاه به دنبال دارد.

در سوی دیگر به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد، همانند دیگر محصولات گیمینگ ریزر، لوگوی شرکت سازنده سازگار با پلتفرم Chroma که به نورپردازی RGB را به ارمغان می آورد در قاب پشتی این محصول نیز تعبیه شده است. این بدین معناست که کاربر میتواند لوگوی ریزر را با 16.8 میلیون رنگ همراه کند و افکت هایی (طیف چرخشی، حالت تنفسی و رنگ استاتیک) برای نمایش زیباتر این نورپردازی نیز انتخاب کند تا ریزرفون 2 به شکلی فوق العاده منحصر به فرد در دستان کاربر بدرخشد.

ریزرفون 2 دارای نمایشگری 5.7 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل و نرخ رفرش 120 مگاهرتز است که این بار از محتویات HDR پشتیبانی خواهد کرد. ریزر از محافظ گوریلا گلس 5 در مدل جدید به جای گوریلا گلس 3 سال قبل استفاده کرده که باعث میشود روشنایی نمایشگر تا حدود 50 درصد افزایش پیدا کند. همچنان شاهد به کار گیری دو بلندگو در دو طرفه نمایشگر هستیم که شرکت سازنده مدعی است حجم صدای آن‌ها نسبت به نسل قبلی پیش‌تر، کما آنکه شاهد پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و صوتی 24 بیتی DAC هستیم.

پرچم‌دار جدید شرکت ریزر در بازار گوشی هوشمند، به تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845 در کنار واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630 تجهیز شده است که با کلاک فرکانس 2.8 گیگاهرتز کار می‌کند. همچنان شاهد استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در این محصول هستیم، با این حال ریزرفون 2 اکنون از شبکه گیگابایت LTE پشتیبانی کرده و انرژی قطعات آن را هم یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین خواهد کرد.

اما قسمتی پر اهمیت برای یک گجت گیمینگ قدرتمند همچون ریزرفون 2، مطمئنا سیستم خنک کننده آن است. ریزر از سیستم خنک خلاقانه ای با استفاده از اتاقک بخار در ریزرفون 2 به کار گرفته است. این سیستم مانند لوله های انتقال حرارت عمل میکند که ابعاد بزرگی ندارد و با موادی بر پایه گرافیک ساخته شده است که در کنترل حرارت و گرما، برتری قابل ملاحظه ای دارد. همچنین ریزر برای اینکه گوشی جدیدش، در برخی نقاط خاص حرارت بیش از حدی نداشته باشد، از مسدودکننده های حرارتی نانو ذرات استفاده کرده است. به لطف استفاده از سخت افزاری قدرتمند و سیستم خنک کننده کارآمد، ریزرفون 2 تا 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود ارائه میدهد. اما باید صبر کرد و دید این دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 845، چه عملکردی از خود به جای میگذارد.

ریزرفون 2 به طور پیش فرض مجهز به سیستم اندروید 8.1 اوریو هست که ریزر وعده ارائه یک بروزرسانی با فاصله ای کوتاه پس از عرضه را به کاربران داده است. همچنین این کمپانی اپلیکیشن اندرویدی جدیدی به نام Razer Cortex را توسعه داده که به سازماندهی بازی ها بر روی دستگاه کمک میکند و همچنین بازی هایی را با پشتیبانی از نمایشگر 120 هرتزی و با بهینه سازی بهتر در عملکرد و مصرف باتری، به کاربران پیشنهاد میکند. احتمالا این برنامه انحصار ریزرفون نیست و روی دیگر گوشی های اندرویدی نیز قابل استفاده است.

دوربین دوگانه‌ی قرارداده‌شده روی قسمت پشتی دستگاه، بهبودهایی اساسی به‌ خود دیده است. این دوربین حاوی حسگرهای جدیدی است که توسط سونی ساخته شده‌اند؛ این دوربین دارای سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است که از قابلیت‌های OIS و Dual Pixel AF بهره‌ می‌برد و گشودگی دیافراگم آن معادل f/1.75 است. سنسور ثانویه نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و ضمن بهره‌گیری از گشودگی دیافراگم f/2.6، دارای لنز تله‌فوتو با زوم دو برابر است.

ریزر فون ۲ با این دوربین می‌تواند ویدیوهای 2160p را با نرخ فریم 60fps ثبت کند و همچنین توانایی این را دارد که ویدیوهای اسلوموشن را با کیفیت 1080p و نرخ فریم 120fps به‌ ثبت برساند. دوربین سلفی ریزر فون ۲ نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته است؛ در قسمت جلویی شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم که می‌تواند ویدیوهای 1080p را با نرخ فریم 60fps ضبط کند. طبق اعلام شرکت ریزر، فروش این محصول ابتدا در ایالات متحده و سپس به واسطه برخی اپراتورها در بازارهای منتخب مانند چین از فردا با برچسب قیمتی 799 دلار آغاز خواهد شد. البته قیمت استند شارژ که از نورپردازی RGB نیز پشتیبانی میکند 99 تعیین شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *