در فوریه 2022، گوگل ChromeOS Flex را راه‌اندازی کرد که سیستم‌عاملی برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های قدیمی‌تر و مک‌های قدیمی‌تر که با استانداردهای فعلی منسوخ شده‌اند، هدف قرار می‌گیرد. با این حال، سیستم عامل در هنگام راه اندازی کاملاً آشفته بود، و دارای چندین اشکال بود که آن را کاملاً غیر جذاب می کرد. اکنون، پس از رفع چندین باگ، سیستم عامل در نهایت برای پذیرش گسترده‌تر آماده است.

گوگل اوایل امروز اعلام کرد که پشتیبانی از ChromeOS Flex را به بیش از 400 دستگاه افزایش داده است که به دلیل قدیمی بودن سخت افزار آنها در غیر این صورت در محل دفن زباله قرار می گرفتند. ChromeOS Flex عمدتاً برای مشاغلی ساخته شده که از رایانه‌های شخصی ویندوز منسوخ استفاده می‌کنند، زیرا گوگل دستگاه‌هایی را از ایسر، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو، ال جی و توشیبا و سایر OEM‌ها آزمایش و تأیید کرده است. Flex OS را می توان بر روی برخی از مک های قدیمی از جمله مک بوک های ده سال پیش اجرا کرد. سیستم عامل قادر است این دستگاه ها را عمدتاً به دلیل مبتنی بر ابر بودن، عملیاتی نگه دارد.

گوگل همچنین تاکید می کند که این نرم افزار تا چه حد از نظر بهره وری انرژی بهبود یافته است. این نشان می دهد که ChromeOS Flex به طور متوسط 19 درصد انرژی کمتری نسبت به سایر سیستم عامل ها مصرف می کند. سیستم عامل ChromeOS Flex همان نرم افزار کروم بوک را ارائه می دهد و از دستیار گوگل ، حساب‌های Family Link، Smart Lock، Instant Tethering و Nearby Share پشتیبانی می‌کند. ولی با کروم اواس متفاوت است زیرا با طیف وسیعی از رایانه‌های و مک سازگار است و آن را بهترین انتخاب برای مشاغل یا هر کسی که از فناوری قدیمی استفاده می‌کند تبدیل می‌کند.

اگر علاقه مند به آزمایش ChromeOS Flex برای رایانه خود هستید، تنها چیزی که نیاز دارید یک درایو USB برای استقرار آن است. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد قبل از نصب Chrome OS Flex روی دستگاه خود، آن را از USB بوت و اجرا کنید تا آن را آزمایش کنید. با کلیک بر روی این لینک می توانید سیستم عامل را امتحان کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *