آیفون و آیپد برای عکس‌ها در iOS 11 به فرمت HEIC/HEIF با بازدهی بالا روی آوردند. ممکن است این را زمانی که سعی کردید عکس‌ها را اکسپورت کنید و متوجه شدید برخی از دستگاه‌ها نمی‌توانند آن‌ها را به درستی واقعی کنند. در ادامه دو روش ساده برای تبدیل عکس های HEIC به JPG وجود دارد.

می‌توانید این کار را مستقیماً از داخل برنامه Files انجام دهید – بدون نیاز به برنامه شخص ثالث. عمل ساده کپی کردن عکس ها از برنامه Photos و چسباندن آنها در یک پوشه در برنامه Files، عکس ها را از فرمت HEIC به JPG تبدیل می کند.

ابتدا اپلیکیشن Files را در آیفون یا آیپد خود باز کنید. در اینجا، یا مکان “On My iPhone/iPad” یا یک گزینه ذخیره‌سازی ابری را انتخاب کنید. (اگر مکان ذخیره سازی ابری را انتخاب کنید، داده ها در برنامه ذخیره سازی آنلاین شما حساب می شود و عکس ها همیشه به صورت آفلاین در دسترس نخواهند بود.)

در اینجا، در قسمت خالی فشار داده و نگه دارید و گزینه “New Folder” را از پنجره بازشو انتخاب کنید.

به پوشه یک نام بدهید و روی دکمه Done ضربه بزنید. اکنون برنامه Photos را باز کرده و به آلبومی که حاوی عکس‌های HEIC است بروید. در اینجا، روی دکمه “Select” از نوار ابزار بالا ضربه بزنید.

تمام عکس‌هایی را که می‌خواهید تبدیل کنید، انتخاب کرده، سپس روی دکمه Share از گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید.

از بخش اشتراک گذاری، گزینه “Copy Photos” را انتخاب کنید.

عکس ها اکنون در کلیپ بورد شما هستند. برنامه Files را باز کنید و به پوشه ای که در مراحل بالا ایجاد کردیم بروید. به سادگی در قسمت خالی فشار دهید و نگه دارید و گزینه “Paste” را از منوی بازشو انتخاب کنید.

می‌بینید که عکس‌های HEIC خود در اینجا فوراً در قالب JPG نشان داده می‌شوند. بسیاری از برنامه های دیگر می توانند به سرعت تصاویر HEIC را به فایل های JPEG در اپ استور تبدیل کنند. برخی ممکن است حاوی تبلیغات باشند یا نیاز به پرداخت داشته باشند. می‌توانید در اپ استور جستجو کنید و در صورت تمایل آنها را پیدا کنید، اما ما معمولاً توصیه می‌کنیم از برنامه‌های شخص ثالث در مواقعی که لازم نیست اجتناب کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، iOS در مورد دانستن زمان تبدیل یک فایل به تنهایی بسیار هوشمندانه است. اغلب اوقات حتی نیازی به تبدیل دستی چیزی ندارید، فقط پیوست کردن آن به پیامی در یک برنامه (مانند Discord یا WhatsApp) منجر به تبدیل خودکار می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *