نرم افزار و اینترنت

هواوی نسخه HarmonyOS 3 Developer Preview را منتشر کرد

اوایل امروز در کنفرانس توسعه دهندگان HUAWEI 2021، غول فناوری چینی از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود به نام HarmonyOS 3 رونمایی کرد. نرم افزار جدید در دسترس توسعه دهندگان است.

هواوی به دلیل تحریم های دولت آمریکا به HarmonyOS روی آورد. اگرچه تجارت گوشی های هوشمند این شرکت در آستانه مرگ قرار دارد، اما این شرکت همچنان منابع خود را در پلتفرم نرم افزاری خود توسعه می دهد. سومین تکرار HarmonyOS بر معماری سیستم، سوپر دیوایس و توسعه یک بار برای استقرار چند دستگاه متمرکز است.

HarmonyOS 3 Developer Preview ابزارهای استقرار انعطاف پذیر را به ارمغان می آورد. بنابراین، توسعه دهندگان دستگاه می توانند اجزای ضروری را بر اساس الزامات سخت افزاری برای مونتاژ سیستم عامل انتخاب کنند. علاوه بر این، هواوی پیشرفت هایی در طراحی رابط کاربری برای حفظ ثبات در سیستم عامل و دستگاه های مختلف انجام داده است. این شرکت همچنین Ark Development Framework 3.0 (ArkUI 3.0) ،DevEco Studio 3.0 و 6000+ API را ارائه کرده است.

به طور خلاصه، نسخه جدید HarmonyOS سعی می کند توسعه دهندگان و OEMهای شریک بیشتری را به این پلتفرم بیاورد. این بدان معنا نیست که هیچ ویژگی جدیدی در مقابل کاربر وجود نخواهد داشت. در حال حاضر، هواوی فاش کرده که Super Device به کاربران امکان می دهد چندین دستگاه را همزمان متصل کنند. به عنوان مثال، یک گوشی هوشمند، یک تلویزیون هوشمند و 4 بلندگو را می توان در یک سیستم 6 دستگاهی برای تجربه چند رسانه ای همهجانبه با تجربه صدای 5.1 کانال ترکیب کرد. با این اوصاف، HarmonyOS 3 Beta قرار است در سه ماهه اول سال 2022 منتشر شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا