درست قبل از کنگره جهانی موبایل، انویدیا از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ خود رونمایی کرد و این پردازنده‌ها عمدتا برای کمک به پردازش هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. کارت گرافیک های RTX 500 و 1000 Ada Generation در درجه اول برای لپ تاپ های باریک و سبک هستند.

در حالی که آنها به اندازه پردازنده‌های گرافیکی موبایل رده بالاتر فعلی عملکرد TOPS AI را ارائه نمی‌کنند، می‌توانند گزینه‌ای مفید برای پردازش هوش مصنوعی در حال حرکت برای افرادی مانند محققان، سازندگان محتوا و ویرایشگرهای ویدیو باشند. شایان ذکر است که آنها به جای آنهایی که برای بازی طراحی شده اند، گرافیک های ورک استیشن هستند.

انویدیا می‌گوید که پردازنده‌های گرافیکی که بر اساس معماری Ada Lovelace ساخته شده‌اند، تا دو برابر عملکرد رهیگری پرتو نسبت به پردازنده‌های گرافیکی نسل قبلی (از هسته‌های ردیابی پرتوی نسل سوم استفاده می‌کنند) ارائه می‌کنند. طبق گفته انویدیا، هسته‌های تنسور نسل چهارم، تا دو برابر پردازنده‌های گرافیکی قبلی، توان پردازشی دارند. این شرکت می‌گوید که این به “تسریع آموزش یادگیری عمیق، استنتاج و بارهای کاری خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی” کمک می‌کند.

RTX 500 تا 4 گیگابایت حافظه اختصاصی داشته، در حالی که RTX 1000 دارای 6 گیگابایت حافظه است. انویدیا می گوید که آنها به ترتیب تا 154 و 193 بالاترین عملکرد هوش مصنوعی را ارائه می دهند. RTX 500 در مقایسه با پیکربندی هوش مصنوعی فقط پردازنده، تا سه برابر سریع‌تر ویرایش عکس با هوش مصنوعی، 10 برابر عملکرد گرافیکی برای رندر سه بعدی و تا 14 برابر عملکرد هوش مصنوعی تولیدی برای مدل‌های مختلف فراهم می‌کند.

پردازنده های گرافیکی همچنین از DLSS 3، فناوری ارتقاء مقیاس این شرکت، پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، یک رمزگذار نسل هشتمی شامل پشتیبانی AV1 است. انویدیا می‌گوید این کدک ویدیویی “تا 40 درصد کارآمدتر از H.264 است و امکانات جدیدی را برای پخش، استریمینگ و تماس ویدیویی فراهم می‌کند”. اگر علاقه مند به انتخاب لپ تاپ با پردازنده گرافیکی RTX 500 یا 1000 هستید، لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. آنها در بهار امسال در لپ تاپ هایی مانند دل، اچ پی، لنوو و MSI عرضه خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *