ابزار مولد متن به ویدیو OpenAI Sora قرار است لحظه‌ای دیگر را به جهان ChatGPT بدهد و دلیل خوبی هم دارد. توانایی Sora برای تولید ویدیوی با کیفیت بالا از پیام های متنی قابل توجه است اما بی سابقه نیست و هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است. بنابراین، اگر به دنبال جایگزین سورا هستید، به هر دلیلی، گزینه‌هایی برای انتخاب دارید.

1. Runway’s Gen-2

Runway’s Gen-2 بهترین چیزی را که با Open AI Sora به دست می آورید، منعکس می کند؛ این پلتفرم از یک سیستم هوش مصنوعی چندوجهی برای تولید کلیپ های ویدیویی با استفاده از اعلان های متنی برخوردار است. قابلیت‌های Runway Gen-2 شامل توانایی آپلود تصاویر یا ویدیوها برای استفاده به عنوان مرجع برای کلیپ ویدیویی است که می‌خواهید تولید کنید. اینکه آیا Open AI Sora از ایجاد کلیپ های ویدیویی از تصاویر یا کلیپ های مرجع نیز پشتیبانی می کند، باید دید.

با قضاوت بر اساس کیفیت کلیپ های تولید شده توسط Sora که توسط OpenAI به اشتراک گذاشته شده، Sora به عنوان یک مولد متن به ویدیو با هوش مصنوعی بهترین Runway Gen-2 را می گیرد. با این حال، با توجه به سرعت توسعه در فضای هوش مصنوعی، واضح است که Sora و Runway Gen-2 برای بهترین عنوان مولد هوش مصنوعی متن به ویدیو مبارزه خواهند کرد.

2. Pika

Pika یکی دیگر از تولیدکننده‌های ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند فیلم‌ها و انیمیشن‌های سه بعدی را از پیام‌های متنی و تصاویر ایجاد کند. Pika در وب اپلیکیشن و دیسکورد در دسترس است. با این حال، پلتفرمی که استفاده می‌کنید کیفیت خروجی و ویژگی‌های اضافی را تعیین می‌کند که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

وب اپلیکیشن به شما امکان می دهد مناطق خاصی را در کلیپ تولید شده خود تغییر دهید، بوم ویدیوی خود را گسترش دهید و همگام سازی لب ها را به ویدیوهای تولید شده خود اضافه کنید. این ویژگی ها در نسخه سرور دیسکورد در دسترس نیستند. با این حال، توصیه می‌کنیم گزینه‌های وب و Discord را امتحان کنید تا ببینید کدامیک نتایج بهتری به شما می‌دهد.

3. Pixverse

Pixverse جایگزین دیگری برای Open AI’s Sora است که به شما امکان می دهد ویدیوهای واقع گرایانه با اعلان های متنی ایجاد کنید. Pixverse همچنین دو پلتفرم برای ایجاد ویدیو ارائه می‌دهد: پلتفرم وب و سرور دیسکورد. پلتفرم وب Pixverse یک تجربه جامع‌تر از ایجاد ویدیو را فراهم می‌کند که در آن می‌توانید همه ویدیوهایی را که تولید می‌کنید، ایجاد، مشاهده، فیلتر و ویرایش کنید.

4. Kaiber

Kaiber یک ابزار تولید ویدیو با هوش مصنوعی متمرکز بر آرتیست است که به شما امکان می دهد از تصاویر یا توضیحات متنی فیلم بسازید. Kaiber همچنین از واکنش‌پذیری صوتی پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید آهنگی را آپلود کنید و به هوش مصنوعی اجازه دهید ویدیویی مطابق با ریتم و حالت موسیقی تولید کند. همچنین می‌توانید طول، ابعاد، حرکات دوربین و فریم شروع ویدیوی خود را سفارشی کنید. می توانید از Kaiber در وب یا از طریق برنامه های تلفن همراه آن استفاده کنید.

بزرگترین جذابیت Kaiber توانایی آن در تولید کلیپ هایی است که با ریتم صداهای آپلود شده مطابقت دارد. ویژگی های هنرمند محور آن نیز به مقابله با سورا کمک می کند. با این حال، از نظر رئالیسم کلیپ تولید شده، سورا همچنان واضح است.

5. Synthesia

Synthesia یک تولید کننده متن به ویدیو با هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد ویدیوهای مکالمه واقعی را از اسکریپت های متنی ایجاد کنید. می‌توانید از میان آواتارها، پس‌زمینه‌ها و زبان‌های مختلف، ویدیوی خود را سفارشی کنید. تفاوت Synthesia با Sora در این است که تصاویر را از ابتدا تولید نمی کند بلکه از فیلم های موجود استفاده می کند و آن را برای مطابقت با متن تغییر می دهد.

Synthesia همچنین به ویدیوهای مکالمه محدود می شود، در حالی که Sora می تواند هر نوع ویدیویی را از متن تولید کند. Synthesia جایگزین خوبی برای Sora برای ایجاد ویدیوهای جذاب و شخصی شده برای اهداف آموزشی، بازاریابی یا سرگرمی است.

6. Vidnoz

Vidnoz یکی دیگر از تولیدکنندگان ویدیو با هوش مصنوعی است که ویدیوهای مکالمه را از اسکریپت های متنی ایجاد می کند. هوش مصنوعی Vidnoz از پردازش زبان طبیعی (NLP) و بینایی رایانه‌ای برای ایجاد همگام‌سازی واقعی لب و حالات چهره برای آواتارها استفاده می‌کند. همچنین می توانید ظاهر، لباس و لوازم جانبی آواتارها را سفارشی کنید.

Vidnoz AI از نظر عملکرد شبیه به Synthesia است، اما امکان سفارشی سازی بیشتری را هنگام ایجاد ویدیوی آزمایشی رایگان شما فراهم می کند. می‌توانید بین آواتارها و صداها انتخاب کنید، چیزی که Synthesia پشتیبانی نمی‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *