اگر کاربر ویندوز هستید و به فکر تغییر به macOS هستید، اپل اپلیکیشنی دارد که می‌تواند به آسان‌تر کردن انتقال کمک کند. Windows Migration با پشتیبانی از macOS Sonoma، آخرین سیستم عامل دسکتاپ اپل، به تازگی به نسخه 3.0.0.0 به روز شده است.

Apple Migration Assistant برنامه‌ای است که می‌تواند مخاطبین، تقویم‌ها، حساب‌های ایمیل، فایل‌ها و داده‌های بیشتری را از یک رایانه ویندوزی به مک کپی کند. پس از اتصال هر دو رایانه به یک شبکه، برنامه دستگاه‌های شما را پیدا می‌کند، از شما می‌خواهد یک کد پین را وارد کرده و سپس پیشنهاد می‌کند اطلاعاتی را که می‌خواهید از رایانه ویندوزی خود منتقل کنید، انتخاب کنید (اپل همچنین پیشنهاد می کند آنتی ویروس، فایروال و VPN را خاموش کنید).

بسته به میزان داده ای که می خواهید کپی کنید، این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد. اپل یک صفحه پشتیبانی رسمی دارد که فرآیند مهاجرت را با جزئیات شرح می دهد. این شامل اطلاعاتی است که برنامه می تواند کپی کند و کجا روی مک شما قرار می گیرد. برای مثال، ایمیل و تنظیمات آن از Windows Mail و Outlook به برنامه Mail می‌روند و Safari همه بوکمارک های شما را از کروم، اج، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و حتی سافاری قدیمی که برای ویندوز پشتیبانی نمی‌شد، دریافت می‌کند.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن Migration Assist با macOS Sonoma نسخه 14.4 و جدیدتر کار می کند. در مورد ویندوز، این اپلیکیشن با سیستم عامل ویندوز 10 و 11 سازگار است. اگر مک شما نسخه macOS قدیمی‌تری دارد یا نمی‌توانید آن را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید، اپل پیشنهاد می‌کند از برنامه Windows Migration Assistant نسخه 2.4.5.0 استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید داده‌ها را از رایانه‌ای که نسخه‌های پیش از ویندوز 10 را اجرا می‌کند، مانند ویندوز 8.1، 8 و 7 کپی کنید، باید از آن برنامه استفاده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *