کوالکام به تازگی از نسل سوم چیپست های صوتی میان رده و پریمیوم خود یعنی کوالکام S3 نسل 3 و S5 نسل 3 رونمایی کرد. این چیپست ها جایگزین مدل های Gen 2 می شوند که برای اولین بار در سال 2022 معرفی شدند. هر دو قدرت پردازش بیشتری از جمله شتاب هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت صدا در تراشه S5 به ارمغان می‌آورند و می‌توانند در محصولاتی که بخشی از برنامه افزودنی صوتی و موسیقی کوالکام هستند استفاده شوند.

کوالکام اس 5 نسل 3 اکنون دارای یک پردازنده 200 مگاهرتزی (از 80 مگاهرتز در نسل 2) و یک DSP جدید 350 مگاهرتز (از 240 مگاهرتز دوگانه) است. همچنین 1.5 برابر حافظه بیشتری نسبت به مدل قدیمی وجود دارد. پیش از این، محاسبات هوش مصنوعی باید روی DSP انجام می شد. و در حالی که Gen 3 DSP سریع‌تر است، این تراشه شامل یک شتاب‌دهنده هوش مصنوعی اختصاصی است که 50 برابر قدرت محاسباتی بیشتری ارائه می‌دهد.

این می تواند برای مواردی مانند حذف نویز فعال (ANC) مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش صدا استفاده شود. علاوه بر این، سخت افزار اختصاصی برای مواردی مانند جبران کم شنوایی، حالت شفافیت و مدیریت نویز وجود دارد. برای بخش “اولترا پریمیوم”، کوالکام تراشه‌های S7 و S7 Pro را دارد. آنها حتی شتاب هوش مصنوعی بیشتری دارند (حدود دو برابر سریعتر از S5 Gen 3 هستند). همچنین دارای پردازنده‌های سریع‌تر و DSP هستند، اما هدف آنها بخش گران‌تری از بازار است.

در بخش مقرون به صرفه، کوالکام S3 Gen 3 نیز سریع‌تر شد، اگرچه ارتقاء‌ها بسیار کم‌تر هستند. هنوز هم یک واحد پردازش دو هسته ای 80 مگاهرتزی دارد، اما DSP به 240 مگاهرتز دوگانه (از تک 240 مگاهرتز) افزایش یافته است. این تراشه توسط موتور هوش مصنوعی کوالکام پشتیبانی می شود، اما فاقد شتاب دهنده قدرتمند است. اگرچه این تراشه میان‌رده است، اما همچنان از مواردی مانند Google Fast Pair، Qualcomm TrueWireless Mirroring، Auracast و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

تراشه های S3 و S5 بسیار کارآمد هستند و می توانند موسیقی را (با استفاده از A2DP) با مصرف برق 4 میلی آمپر پخش کنند. Snapdragon Sound می تواند پخش موسیقی 24 بیتی 48 کیلوهرتز را بدون افت پخش کند. برنامه افزودنی صوتی و موسیقی کوالکام به سازندگان هدست اجازه می دهد تا از فناوری شرکت در محصولات خود استفاده کنند. این شامل مواردی مانند لغو صدای فضایی و اکو، همراه با ردیابی سلامت است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *