فناوری

پیش‌نویس لایحه «صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی» رونمایی شد.

عصر امروز (شنبه) همزمان با نخستین روز از نمایشگاه الکامپ 24، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس مرکز پژوهشهای مجلس و رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس از پیش‌نویس لایحه «صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی» رونمایی شد.

این لایحه که قرار است فردا به هیات دولت ارسال شود، در راستای حمایت از حریم خصوصی کاربران فضای مجازی در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ و توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد. پیش نویس این لایحه به امضای محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وکاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی رسید.

در این مراسم وزیر ارتباطات اعلام کرد:

با تصویب این لایحه نه تنها کاربران ایرانی می توانند از حقوق خود در برابر سرویس های داخلی محافظت کنند بلکه از این پس امکان پیگیری ضبط و سوءاستفاده از اطلاعات و داده های کاربران ایرانی در سرویس های بین المللی نیز وجود خواهد داشت. از آنجایی که اتحادیه اروپا نیز برای صیانت از حقوق شهروندان استانداردهایی را تدوین کرده است ما آمادگی داریم که نشست مشترکی با کمیسیون اروپا برای پیاده سازی این قوانین در ایران داشته باشیم.

به گفته آذری جهرمی، این لایحه زیرساخت حقوق شهروندان بر بستر مجازی است و کسانی که اطلاعات شهروندان را نگهداری می کنند باید در این زمینه شفاف سازی داشته باشند و حق در اختیار قراردادن این اطلاعات را به کسانی دیگر نخواهند داشت. با این وجود می توانیم بگوییم که ضریب حریم خصوصی افراد در فضای مجازی بهبود می یابد. پیش نویس این لایحه در سایت وزارت ارتباطات در دسترس عموم قرار می گیرد و امیدواریم این لایحه به سرعت در دولت رسیدگی و به مجلس ارائه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا