لپ تاپ

لنوو از دو لپ تاپ جدید تینک‌پد P1 و P72 رونمایی کرد

لنوو به تازگی از نسل جدید لپ تاپ های قدرتمند ورک استیشن خود با نام Thinkpad P72 به همراه جایگزینی برای مدل X1 با نام Thinkpad P1 رونمایی کرد. به گفته لنوو این دستگاه ها سبکترین، ظریف ترین و باریک ترین لپ تاپ های ورک استیشن موجود در جهان هستند که در کنار طراحی زیبا، قدرت مثال زدنی را نیز در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

لنوو ThinkPad P1 به لطف ضخامت بدنه 18.4 میلی‌متری و وزن 3.76 پوندی، سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ حرفه‌ای ساخت لنوو محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید که به رغم افزایش وضوح تصویر نمایشگر، ظرفیت باتری آن کاهش پیدا کرده است. تینکپد P1 بر خلاف دیگر ورک استیشن هایی که صرفا با تجهیزات داخلی قدرتمند پر شده اند از یک نمایشگر 15.6 اینچی استفاده می کند که امکان انتخاب وضوح 4K را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

همچنین ThinkPad P1، در کنار قدرت گرفتن از تراشه نسل هشتمی اینتل با کلاک فرکانس نهایی 4.6 گیگاهرتز، به یکی از کارت‌های گرافیک سری پی NVIDIA مانند P2000 تجهیز شده است. این تراشه و کارت گرافیک را حافظه رم 64 گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه ذخیره سازی 4 ترابایتی از نوع NVMe SSD را همراهی می‌کند.

از سوی دیگر لپ تاپ ThinkPad P72 قرار دارد و همان طور که از اسم آن مشخص است جایگزین مدل P71 لنوو شده. این مدل از ردازنده های شش هسته ای اینتل یا سری زئون بهره می برد و حداکثر حافظه رم قابل استفاده در آن 128 گیگابایت از نوع DDR4 است. فضای ذخیره سازی نیز در بالاترین حالت به 6 ترابایت افزایش پیدا کرده. لنوو از کارت گرافیک Quadro P5200 در این دستگاه استفاده کرده است و نمایشگر آن نیز دارای ابعاد 17.3 اینچ با وضوح 4K انتخاب شده. با این حال برخلاف P1 این مدل به هیچ وجه سبک نیست و وزن آن به 3.5 کیلوگرم می رسد.

لپ‌تاپ‌های ThinkPad P1 و ThinkPad P2 FI به ترتیب با قیمت پایه 1949 و 1799 دلاری از پاییز راهی بازار خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا