لپ تاپ

مدل های ZenBook 14 OLED ایسوس با طراحی تازه و تراشه جدید

با معرفی پردازنده‌های جدید اینتل و AMD در این هفته، بسیاری از تولیدکنندگان رایانه‌ نیز جزئیات جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. یکی از آنها ایسوس است که امروز از سری ZenBook 14 2022 خود رونمایی کرد. در نگاه اول، قابل توجه ترین تفاوت در مورد “ZenBook 14 OLED” جدید این است که دارای طراحی به روز شده مربعی تر است.

ایسوس نسخه‌های جداگانه ZenBook 14 OLED را با آخرین پردازنده‌های اینتل و AMD ارائه خواهد کرد. اگر رم DDR5 و اتصال تاندربولت 4 را می خواهید، باید به سراغ پردازنده نسل دوازدهم Core H بروید. مدل های رایزن در عوض با حافظه DDR4X عرضه می شوند. در هر صورت، می‌توانید ZenBook 14 OLED را با حداکثر 16 گیگابایت رم پیکربندی کنید، اگرچه سرعت کلاک بالاتری را از ماژول‌های DDR5 دریافت خواهید کرد. علاوه بر حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی PCIe، اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، یک اسلات M.2 اضافی نیز در دسترس است. انرژی لپ تاپ یک سلول 75 وات ساعت بوده و وزن کل لپ تاپ کمتر از سه پوند است.

ZenBook 14 OLED دارای تعداد زیادی پورت برای دستگاه فوق قابل حمل است، از جمله دو اتصال USB-C، یک درگاه USB-A، HDMI 2.0، یک جک هدفون و یک اسلات کارت microSD. همچنین از WiFi 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند. اگر یک پردازنده اینتل دارید، دو پورت USB-C اتصال تاندربولت 4 را ارائه داده که سرعت انتقال داده 40 گیگابیت بر ثانیه را امکان پذیر می کند.

با این حال، نکته برجسته ZenBook 14 OLED بدون شک صفحه نمایش آن است. این صفحه نمایش یک پنل اولد 14 اینچی با وضوح 2880 در 1800 پیکسل، نسبت تصویر 16:10 و حداکثر روشنایی 550 نیت است. همچنین دارای پوشش 100 درصدی DCI-P3، گواهی DisplayHDR 500 True Black، نرخ تازه سازی 90 هرتز و زمان پاسخگویی ادعایی 0.2 میلی‌ثانیه را است.

ایسوس همچنین “نسخه اسپیس” ZenBook 14 OLED را به فروش خواهد رساند. بسیاری از ویژگی های مشابه مدل 14 اینچی استاندارد را دارد، اما می توانید آن را با حداکثر 32 گیگابایت رم DDR5 پیکربندی کنید. با این حال، تنها گزینه شما پیش روی شما یک پردازنده اینتل است. قابل ذکر است که با باتری کوچکتر 63 وات ساعت نیز عرضه می شود. نمای بیرونی کامپیوتر که شامل یک صفحه نمایش 3.5 اینچی OLED است از ایستگاه فضایی MIR الهام گرفته شده است. هنوز در مورد قیمت ZenBook 14 OLED یا ZenBook 14x OLED Space Edition صحبتی نشده است، اما ایسوس قول داده است که اطلاعات بیشتری را زمانی که لپ تاپ ها نزدیک به نیمه دوم سال 2022 به فروش می رسند، به اشتراک بگذارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا