نرم افزار و اینترنت

قابلیت Your Activity اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفت

ماه آگوست بود که اینستاگرام قابلیتی با نام Activity dashboard رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد تا زمان استفاده از برنامه را مدیریت کرده و مشخص کنند به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه چه مدت زمانی را در این برنامه سپری کرده اند.

تا چند وقت پیش این قابلیت در هاله ای از ابهام بود، اما اکنون اینستاگرام این قابلیت را با نام Your Activity در آپدیت جدید برنامه در دسترس کاربران قرار داده است. این قابلیت شامل گزینه برای ایجاد محدودیت زمانی روزانه و همچنین ارسال نوتیفیکشن برای جلوگیری از حضور بیش از حد کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام خواهد بود.

برای دسترسی به این قابلیت کافیست که از منوی بالای سمت راست اپلیکیشن در صفحه مربوط به پروفایل شخصی خود مراجعه کنید. پیش از این اپل نیز قابلیت جدیدی به نام Screen Time را در آخرین نسخه iOS در اختیار کاربران خود قرار داده که عملکرد مشابهی را برای استفاده از گوشی و بسیاری از شبکه های اجتماعی انجام می دهد.

گوگل هم تصمیم دارد برای اندروید 9.0 پای همین قابلیت را در بخش Digital Wellness در اختیار کاربران قرار دهد. فیسبوک به عنوان کمپانی مادر نیز از قابلیتی به نام Your Time on Facebook استفاده می کند که کارکردی مشابه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا