محققان چینی موفق شدند که نخستین کاوشگر موسوم به Chang’e 4 را روی نیمه تاریک ماه، فرود بیاورند. این برای اولین بار در تاریخ اکتشافات فضایی است که یک کاوشگر به نیمه تاریک یا نیمه پنهان ماه فرستاده می‌شود.

قرار است ماموریت Chang’e 4 فعالیت های علمی مختلفی را طی ماههای آتی در ماه انجام دهد تا دانشمندان به درک بهتری از ساختار، ترکیب و تکامل آن دست یابند. این کاوشگر به سلامت بر روی کره ماه فرود آمده و از محل فرود خود تصویری را به زمین ارسال کرده است. درهمین راستا جیم بریدستاین مدیر ناسا در حساب کاربری خود نوشت: به تیم ماموریت Chang’e 4 چین برای فرود موفقیت آمیز در قسمت دورافتاده ماه تبریک می گویم.

بخش اصلی کاوشگر Change 4 پس از فرود نظار‌ه‌گر آسمان خواهد بود و اطلاعاتی را برای منجمان مخابره خواهد کرد، البته برای مطالعه و بررسی سطح کره ماه یک ماه‌نورد رباتیک از این کاوشگر رها می‌شود تا اطلاعات مورد نیز را جمع آوری کند. کاوشگر Change 4 به سنسورهای متعددی مجهز است تا از نیمه تاریک ماه اطلاعات مهمی را به دست آورد. همچنین این کاوشگر در هنگام شب قادر است بدون مزاحمت نور خورشید و تشعشعات زمینی آسمان را رصد کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *