سخت افزار

انتشار گزارش آمازون از آمار فروش بیش از 100 میلیون دستگاه الکسا

آمازون به تازگی از آمار فروش بیش از 100 میلیون دستگاه الکسا در جهان خبر داد. یکی از مقام‌های ارشد این شرکت طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که تا حالا بیش از ۱۰۰ میلیون گجت مبتنی بر دستیار دیجیتالی الکسا به فروش رفته است.

اگرچه در رابطه با اینکه چه تعداد از این گجت‌ها ساخت آمازون هستند یا این گجت‌ها عمدتا در چه دسته‌بندی‌هایی قرار می‌گیرند، اطلاعاتی ارائه نداده است. اما در هر صورت این آمار نشان می‌دهد که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از گجت‌های مجهز به الکسا استفاده می‌کنند.

دیو لیمپ علاوه‌بر ارائه‌ی آمار کلی و مبهم درباره‌ی فروش الکسا آمازون، در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که موجودی اکو دات آمازون از ماه ژانویه تمام شده‌اند. آمار ارائه‌شده از سوی آمازون، تصویر روشنی از میزان دسترسی و استفاده از الکسا را نشان نمی‌دهد.

مشخص نیست چه تعداد از دستگاه‌هایی که آمازون در آمار خود به آن‌ها اشاره کرده و مجهز به الکسا آمازون هستند، در دسته‌ی لوازم خانگی قرار دارند. همچنین مشخص نیست که چه تعدادی از کاربران واقعا از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی الکسا در عمل استفاده می‌کنند. در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار گجت مبتنی بر الکسا در بازار وجود دارد و به احتمال زیاد کاربران برخی از آن‌ها اصلا به‌دنبال بهره‌گیری از الکسا نیستند.

در ضمن نباید موضوع رقابت بر سر این موضوع را از قلم بیندازیم. با توجه به اینکه گوگل اسیستنت هم به بسیاری از گجت‌ها راه پیدا کرده ولی از آنجایی که تعداد زیادی از گوشی‌های اندرویدی هم به‌صورت پیش‌فرض از آن بهره می‌برند، به این راحتی‌ها نمی‌توان آمار مربوط به بهره‌گیری از این دستیار هوشمند را به دست آورد. به همین خاطر تا زمانی که گوگل آمار مشخصی را منتشر نکند، نمی‌دانیم که الکسا‌ در حال حاضر چه وضعیتی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا