اینتل ساعاتی پیش در نمایشگاه CES 2019 از نسل جدید پردازنده های 10 نانومتری Ice Lake رونمایی کرد.

این پردازنده که بر پایه معماری جدید Sunny Cove به نمایش گذاشته که تاندربولت ۳، وای فای ۶ و DL Boost را برای لپ تاپ ها و پی‌سی ها به ارمغان می آورد. اینتل ادعا می‌کند که پردازنده‌های آیس‌لیک می‌توانند تا دو برابر سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های مدرن، تصاویر را پیدا کنند. این شرکت با اجرای یک جستجوی هوشمند روی پردازنده مجهز به DL Boost کارایی دو برابری آن نسبت به پردازنده های معمولی را به رخ کشید.

اینتل اخیرا فناوری جدیدی موسوم به Foveros را معرفی کرد که به‌موجب آن، می‌توان پردازنده‌ها را از طریق جفت‌کردن هسته‌های پردازشی مختلف داخل یک تراشه توسعه داد و بدین ترتیب CPU-‌های پیشرفته‌تری به‌وجود آورد. این چیپلت ها را می توان به گونه ای روی هم قرار داد که در نهایت به تولید پردازنده ای شامل گرافیک، پردازشگر هوش مصنوعی و غیره منجر شود.

این تراشه ها از ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد و از بهار سال آینده نوبت به ارائه پردازنده های Core نسل نهم، از جمله سری قدرتمند H برای لپ تاپ ها می رسد. هنوز جزییاتی از ویژگی های سخت افزاری این محصولات منتشر نشده اما انتظار می رود که با توانی مشابه با نسخه های دسکتاپ داشته و بر پایه فرایند ++14nm توسعه پیدا کنند. در ادامه می توانید مشخصات فنی این تراشه را مشاهده نمایید.

مشخصات کلی پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Ice Lake برای لپ‌تاپ‌ها
فرآیند تولید ۱۰ نانومتری
هسته‌ها / تردها ۴ / ۸
ریزمعماری CPU Sunny Cove
ریزمعماری GPU Gen11
واحدهای اجرایی گرافیک GT2, 64
توان طراحی گرمایی ۱۵ وات
حافظه LPDDR4X
پهنای باند حافظه ۵۰ تا ۶۰ گیگابایت‌برثانیه
اتصالات تاندربولت ۳ با Type-C
(Wi-Fi 6 (802.11ax با CRF
واحد پردازش تصویر نسل چهارم
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *