ویندوز 7 که تا مدتی پیش یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سیستم عامل های مایکروسافت بود به زودی به پایان دوره پشتیبانی خود خواهد رسید. این سیستم عامل موفقیت بزرگ مایکروسافت بوده و به جرات می توان گفت که ویندوز 10 به تازگی توانسته تا از آن پیشی بگیرد. اما ظاهرا کاربران باید با این سیستم عامل خداحافظی کنند.

بر اساس گفته های مایکروسافت، ویندوز 7 تا 14 ژانویه سال 2020 پشتیبانی خواهد شد و پس از آن این پشتیبانی رایگان به پایان خود خواهد رسید. در واقع کاربران ویندوز 7 فقط تا دی 98 فرصت دارند تا از این سیستم عامل بهره ببرند و پس از آن باید برای دریافت آپدیت های امنیتی هزینه بپردازند.

ویندوز 7 که ابتدا در اواخر سال ۲۰۰۹ عرضه شد توانست کاربران ناامید از ارتقا به ویندوز ویستا را راضی کند تا سرانجام از ویندوز XP دست کشیده و به ویندوز جدید مایکروسافت کوچ کنند. ویندوز 7 با پوسته زیبای شیشه‌ای موسوم به Aero، منوی استارت جدید و افکت‌های صوتی متفاوت بی‌شک در ذهن همه کاربران خواهد ماند. ویندوز 8 که چند سال بعد عرضه شد با تحول در طراحی و حذف منوی استارت نتوانست به موفقیت ویندوز 7 برسد و سرانجام مایکروسافت قانع شد که در ویندوز 10 طراحی منوی استارت را تغییر دهد.

با به پایان رسیدن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 این نسخه از ویندوز دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و حیاتی را دریافت نخواهد کرد. با این‌که کماکان می‌توانید از ویندوز 7 استفاده کنید اما دستگاه شما دیگر مانند سابق امن نخواهد بود.

ظاهرا ویندوز 7 باید به اجبار جای خود را به ویندوز 10 بدهد و از رقابت های کناره گیری نماید. در نهایت اگر هنوز از کاربران ویندوز 7 هستید باید بگوییم که فقط 1 سال دیگر برای استفاده ی رایگان از ویندوز 7 فرصت دارید. بهترین کار این است که هر چه زودتر سیستم عامل خود را به ویندوز 10 تغییر دهید و از خدمات امنیتی مایکروسافت بهره مند شوید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *