گجت و پوشیدنی

گوگل بخشی از تکنولوژی فسیل را به مبلغ 40 میلیون دلار خریداری می‌کند

گوگل طی توافقی با فسیل در نظر دارد تا با پرداخت ۴۰ میلیون دلار، فناوری‌های مربوط به ساعت‌های هوشمند فسیل را در اختیار گرفته و برای بهبود پوشیدنی‌های خود مورد استفاده قرار دهد.

بر اساس این خرید، فسیل بخشی از تیم تحقیق و توسعه خود و همچنین مالکیت معنوی تکنولوژی‌های مربوطه را به گوگل منتقل می‌کند. به گفته‌ یکی از مقام‌های ارشد شرکت فسیل، این قرارداد در نهایت منجر به «ارائه‌ی محصولات نوآورانه‌ای می‌شود که چنین نوآوری‌هایی هنوز در محصولات موجود در بازار دیده نمی‌شود.» در سال ۲۰۱۵ کمپانی فسیل شرکت Misfit را با پرداخت ۲۶۰ میلیون دلار خریداری کرد و این تکنولوژی بخشی از این خرید محسوب می‌شد.

بر همین اساس مشخص نیست دقیقا چه بخشی از این نوآوری مورد توجه گوگل است. هرچند ۴۰ میلیون دلار برای گوگل عدد قابل توجهی نیست اما آنچه میدانیم این است که حق انحصاری این نوآوری در اختیار شرکت سازنده محصولات پوشیدنی Misfit بود که فسیل آن را در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۶۰ میلیون دلار خرید.

معاون بخش مدیریت محصول Wear OS در این زمینه می‌گوید: «ما این تکنولوژی در حال توسعه را دیدیم و به‌نظر ما اگر گوگل این تکنولوژی را در اختیار بگیرد، نه‌تنها می‌توانیم با همکاری فسیل به توسعه آن ادامه دهیم بلکه آن را در اختیار دیگر شرکای فعال در این اکوسیستم هم خواهیم گذاشت. در نهایت این موضوع می‌تواند قابلیت‌های جذابی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.»

فرایند پرداخت مبلغ موردنظر بین گوگل و شرکت فسیل در ماه جاری نهایی می‌شود ولی هنوز هیچکدام از آن‌ها به‌طور روشن و شفاف به این موضوع که چه زمانی اولین محصولات مبتنی بر این تکنولوژی مرموز روانه‌ی بازار می‌شود، اظهارنظر نکرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا