مایکروسافت تصمیم دارد که دستیار صوتی کرتانا را از جستجو در نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز 10 مستقل کند.

بدین ترتیب دستورهای صوتی از جستجوهای فایل‌های داخل سیستمی جدا خواهد شد. این تغییر کاربری در دستیار صوتی کورتانا از نسخه آینده ویندوز 10 اجرا خواهد شد. احتمالا این آپدیت تازه در اردیبهشت یا خرداد ماه عرضه شود. بعد از این به‌روز رسانی، بخش جداگانه جست‌وجو برای تعاملات متنی و بخش کرتانا برای تعامل به صورت صوتی خواهد بود. در حال حاضر این دو بخش در یکدیگر ادغام‌اند.

دونا سارکار، رئیس بخش اینساید ویندوز، می‌گوید: «این‌ کار اجازه می‌دهد که در هر کدام از این دو بخش، به صورت جداگانه، ابداعاتی مناسب با کاربری و گروه هدف همان بخش، صورت پذیرد. این تغییر تنها یکی چندین تغییراتی است که ما برای بهبود تجربه کاربری، در به‌روز رسانی آینده، انجام داده‌ایم. از جمله این تغییرات، می‌توان از دگرگونی ظاهر و نحوه نمایش نتایج جست وجو و ادغام کرتانا با نرم‌افزار تودو (To-Do)  مایکروسافت نام برد.»

دستیار صوتی کورتانا در ویندوز 10 وجود خواهد داشت و از بین نمی‌رود، اما میزان استفاده از آن به شکل زیادی کم خواهد شد. ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید و متوجه نشوید که باید از کدام ابزار برای جستجو استفاده کرد. اما در طول زمان این باعث می‌شود که نتایج جستجو قابل اعتمادتر باشد و بهتر ارائه شوند.

 مایکروسافت پیش‌تر، تلاش کرده بود که این بخش را به آنچه اپل در سیستم‌عامل خود قرار داده است، نزدیک کند و البته کاربران نیز درخواست بخشی قدرتمند، برای جست‌وجو را بارها مطرح کرده‌اند. یکی از راه‌های دست‌یابی به این نقطه، استفاده از موتور جست‌وجوی آماده در ویندوز است. مانند همکاری موتور آلفرد (Alfred) و اپل در سیستم‌عامل مک.

مایکروسافت به بهبود تجربه جست‌وجو در ویندوز متعهد است. اولین قدم آن‌ها معرفی مایکروسافت سرچ (Microsoft Search) بود که در واقع موتور بینگ را با نتایج جست‌وجو در آفیس و اپ‌های ویندوز ادغام می‌کرد. این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد اما اپ‌هایی همچون مایروسافت تیمز (Teams) با استفاده از خط دستورات، اجازه جست‌وجو در ویژگی‌های خود را به وسیله این اپ می‌دهند. ایده‌ای که در سراسر ویندوز بایستی به اجرا در بیاید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *