قابلیت Remote Assistance یا کنترل از راه دور در ویندوز 10، به شما کمک می کند (در صورت اعتماد) تا از راه دور به کامپیوتر خود دسترس پیدا کرده و مشکلات مربوط به آن را بدون نیاز به دخالت صاحب سیستم، رفع کنید.

بعضی از مواقع کاربران با این قابلیت کاری ندارند و یا نمی خواهند که از آن استفاده کنند، برای این منظور امکانی در ویندوز 10 وجود دارد که شما می توانید قابلیت کنترل از راه دور یا Remote Assistance را غیرفعال کنید. ما در این مطلب نحوه غیر فعال سازی این قابلیت را به شما آموزش می دهیم.

برای اینکار ابتدا منوی استارت را باز کرده و سپس از باکس جستجو عبارت Control Panel تایپ کرده و سپس روی نماد آن کلیک نمایید. از فهرست تنظیمات بر روی گزینه System and Security کلیک کرده و سپس روی گزینه System کلیک نمایید. از لیست تنظیمات در سمت چپ، بر روی “Remote Settings” کلیک کنید تا پنجره Remote Assistance باز شود.

در نهایت تیک Allow Remote Assistance connections to this computer برداشته و روی OK کلیک کنید. با اینکار اکنون قابلیت کنترل از راه دور سیستم شما غیر فعال می شود و دیگر کاربران قادر نخواهند بود تا به سیستم‌تان دسترسی داشته باشند. در صورت نیاز به استفاده از این قابلیت، قبل از شروع، این سرویس را مجددا فعال کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *