فناوری

فیسبوک مشغول ادغام اپلیکیشن های واتس، اینستاگرام و مسنجر است

فیس بوک می‌خواهد با ترکیب فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ یک پلتفرم پیام رسان جدید و یکپارچه ایجاد کند. هدف از این طرح تسهیل برقراری ارتباط بین کاربران این سه سرویس با هم است، در واقع اپلیکیشن های مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام به صورت مستقل به کار خود ادامه می دهند اما کاربران از طریق هریک از این سه برنامه می توانند به مخاطبین دو اپ دیگر پیام بفرستند.

ارتباط هر سه اپلیکیشن به صورت رمزگذاری سرتاسر ( end-to-end encryption) خواهد بود مدلی که تا پیش از این در واتس‌اپ انجام گرفته بود. حالا این مدل رمزگذاری به اینستاگرام و فیس‌بوک هم امتداد پیدا می‌کند. گفته می‌شود پروژه ترکیب فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ هم اکنون در حال کار در شرکت است و در سال ۲۰۲۰ عملی خواهد شد. علاوه بر این احتمالا امکان به اشتراک گذاری استوری و پست‌ها با مخاطبین اپ های دیگر نیز میسر خواهد شد.

فیس‌بوک با در بیانیه ای جدید روی درخواست کاربران برای پیام رسانی سریع، ساده و خصوصی تاکید کرده و در عین حال از تلاش برای ارائه بهترین تجربه پیام رسانی خبر داده است. فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ را به ترتیب در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ خریداری کرد و در حال حاضر به علت اختلاف نظرهای شدید بنیانگذاران برنامه های یادشده با زاکربرگ هیچ یک از آنها دیگر در فیس بوک کار نمی کنند. در سال گذشته برایان اکتون بنیانگذار واتس اپ از کاربران خواست تا از فیس بوک برای جلوگیری از نقض حریم شخصیشان خارج شوند. کوین سیستورم و مایک کیرگر موسسان اینستاگرام هم در سپتامبر گذشته فیس بوک را ترک کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا