سخت افزار

سامسونگ حافظه eUFS با ظرفیت 1 ترابایت برای موبایل می سازد

سامسونگ امروز به طور رسمی از اولین چیپست ذخیره‌سازی با ظرفیت ۱ ترابایت در دنیای گوشی های هوشمند رونمایی کرد. تولید انبوه حافظه یک ترابایتی موبایلی سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند به این معنی است که از این به بعد گوشی‌های هوشمند مختلف می‌توانند با تنها داشتن یک چیپ مموری حدود هزار گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار دهند.

چئول چوی،نایب رئیس اجرایی بخش فروش و بازاریابی کارت های حافظه سامسونگ، اعلام کرد:

این کمپانی متعهد شده است که زنجیره تامین قابل اعتماد و حجم تولید گسترده‌ای را تضمین کند تا بتواند عرضه اسمارت فون های پرچمدار با فواصل کوتاه را پشتیبانی کند؛ آن هم در شرایطی که بازارهای جهانی موبایل رشد قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

این گفته‌های او می‌تواند تضمین کند که قطعا شاهد گلکسی اس ۱۰ پلاس با ظرفیت ۱ ترابایتی در آینده‌ی نزدیک خواهیم بود. اندازه این حافظه‌ها به اندازه حافظه‌های 512 گیگابایتی سامسونگ است که سرعت خواندن 1000 مگابایت بر ثانیه دارند و این مقدار حدود ده برابر بیشتر از سرعت کارت‌های حافظه microSD معمولی موجود در بازار است.

این چیپ جدید ۱۶ لایه از حافظه فلش ۵۱۲ گیگابایتی V-NAND سامسونگ را به همراه یک کنترلر اختصاصی جدید با یکدیگر ترکیب می‌کند. برای اینکه قدرت این تراشه‌ی جدید را درک کنید، جالب است بدانید که کاربران تلفن های همراه با استفاده از آن قادر به ذخیره ۲۶۰ کلیپ اولترا اچ دی ده دقیقه‌ای با رزولوشن 4K بر روی آن خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا