نرم افزار و اینترنت

اپل آپدیت iOS 12.1.4 را با هدف رفع نقص امنیتی فیس‌تایم گروهی منتشر کرد

اپل به تازگی آپدیت iOS 12.1.4 را با هدف رفع نقص امنیتی مربوط به قابلیت فیس تایم گروهی این شرکت برای آیفون و آیپد منتشر کرد.

چندی پیش بود که خبری درباره یک نقص امنیتی در قابلیت FaceTime گروهی منتشر کرده بودیم که به واسطه آن افرادی که با شما تماس می‌گیرد، بدون آن که فرد به تماس وی پاسخ دهد، می‌تواند به صدای کاربر و محیط اطرافتان دسترسی داشته باشد.

این باگ، به کاربر اجازه می‌داد که قبل از اینکه طرف مقابل به تماس پاسخ بدهد، صدای او را بشنود. برای انجام این کار، بعد از برقراری تماس ویدیویی فیس تایم با یکی از افراد موجود در فهرست مخاطبین، از پایین به بالا سوایپ کنید و گزینه‌ی Add Person را انتخاب کنید. سپس، شماره خود را در این بخش وارد کنید و با این کار، یک فیس تایم گروهی با حضور شما و طرف مقابل ایجاد می‌شود؛ حتی اگر طرف موردنظر این موضوع را قبول نکرده باشد.

بعد از بروز باگ فیس‌تایم، اپل Group FaceTime را غیرفعال کرد و مشخص شد قصد دارد با به‌روزرسانی نرم‌افزاری به مشکل رسیدگی کند. اکنون مسئولین شرکت به وعده‌ خود عمل کردند و به‌روزرسانی iOS 12.1.4 را برای کاربران آیفون، آیپد عرضه کرده است. هم اکنون برای دریافت این آپدیت می توانید به Settings → General → Software Update مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا