کوالکام به تازگی از جدیدترین مدل تراشه موبایلی خود تحت عنوان اسنپدراگون 712 با پردازنده سریع تر و پشتیبانی از کوییک شارژ 4 پلاس رونمایی کرد.

محصول تازه کوالکام مبتنی بر معماری 10 نانومتری توسعه یافته و یک به روزرسانی جدید برای اسنپدراگون 710 محسوب می‌شود. چیپست جدید شرکت کوالکام دارای پردازنده‌ی هشت هسته‌ای است که به ادعای شرکت آمریکایی تا ۱۰ درصد نسبت به اسنپدراگون 710 افزایش قدرت داشته و می‌تواند در اجرای بازی‌ها فوق العاده عمل کند.

مشخصات فنی اسنپدراگون 712 اسنپدراگون 710
معماری ۱۰ نانومتری فین فت ۱۰ نانومتری فین فت
پردازنده ۸ عدد پردازنده‌ی ۲.۳ گیگاهرتزی کوالکام کریو 360 ۸ عدد پردازنده‌ی ۲.۲ گیگاهرتزی کوالکام کریو 360
پردازنده‌ی گرافیکی کوالکام آدرنو 616 کوالکام آدرنو 616
عکسبرداری تا ۲۰ مگاپیکسل دوربین دوگانه
تا ۳۲ مگاپیکسل دوربین یگانه
تا ۲۰ مگاپیکسل دوربین دوگانه
تا ۳۲ مگاپیکسل دوربین یگانه
مودم Snapdragon X15 LTE Cat.15 / Cat.13
800 Mbps DL / 150 Mbps UL
Snapdragon X15 LTE Cat.15 / Cat.13
800 Mbps DL / 150 Mbps UL
شارژ سریع کوییک شارژ 4 پلاس کوییک شارژ 4

همان‌طور که می‌بینید تفاوت کلیدی اسنپ‌دراگون 712 نسبت به نسل قبلی ۱۰۰ مگاهرتز فرکانس پردازشی بالاتر در هشت هسته Kryo 360 است که حالا با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز گار می‌کنند. به گفته کوالکام این تغییر سرعت عملکرد تراشه را تا ۱۰ درصد بالاتر می‌برد. این تراشه کماکان با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET تولید شده و از پردازنده گرافیکی Adreno 616 استفاده می‌کند.

در زمینه دوربین اسنپ‌دراگون 712 از دوربین دوگانه تا ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین تکی تا ۳۲ مگاپیکسل پشتیبانی کرده و همچنین با مودم سریع Snapdragon X15 می‌تواند سرعت دانلود و آپلود به ترتیب ۸۰۰ و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را در شبکه تلفن همراه به همراه بیاورد. چیپست جدید کوالکام از شارژ سریع 4 پلاس پشتیبانی کرده و بلوتوث صوتی بهتری را به لطف تکنولوژی‌های TrueWireless Stereo Plus و Broadcast Audio ارائه خواهد داد. انتظار داریم میان‌رده‌های جدید سال ۲۰۱۹ با این تراشه به بازار عرضه شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *