پاناسونیک از نسل جدید دوربین FZ1000 تحت عنوان لومیکس FZ1000 II با سوپر زوم 16 برابری رونمایی کرد.

FZ 1000 II دوربینی در کلاس دوربین های عکاسی بریج است که با وجود بهره نبردن از لنزهای قابل تعویض، امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و به دلیل قابلیت های سخت افزاری گسترده و مشابه دوربین های DSLR گزینه ای محبوب بین کاربران به حساب می آید.

دوربین FZ 1000 II با سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی فوق حساس CMOS و لنزی با قابلیت زوم ۱۶ برابری همراه شده است. هرچند بدنه این دوربین شبیه مدل های DSLR است اما لنز آن قابل تعویض نیست. در این دوربین از یک لنز با زوم اپتیکال 16 برابری بهره گرفته شده که معادل 400-25 میلیمتر بوده و گشودگی دیافراگم آن نیز بین f/2.8 تا f/4 است. این لنز از یک لرزشگیر پنج محوره هیبریدی اپتیکال بهره می برد. ضمن اینکه سرعت عکاسی نیز به 12 فریم در ثانیه افزایش یافته. FZ 1000 II قادر به ضبط ویدیوهای 4K با 30 یا 24 فریم در ثانیه خواهد بود و عکاس می تواند در جریان گرفتن ویدیو از آن یک عکس ثبت کند.

این لنز بزرگ، پوشش زوایای واید تا تله فوتو و گستره ایزوی ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ نور قبل توجهی را جذب کرده و با حداقل خطای رنگی و اعوجاج به ثبت تصاویر با کیفیت در محیط های با نور کم کمک می کند. شاتر مکانیکی دوربین پاناسونیک قابلیت تصویربرداری با سرعتی بین ۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۶۰ ثانیه را دارد. این بازه برای شاتر الکترونیکی هم بین ۱/۶۰۰۰۰ تا یک ثانیه است. ثبت پیاپی تصاویر بسته به رزولوشن انتخابی با نرخی بین ۲ تا ۳۰ فریم بر ثانیه صورت خواهد گرفت. لومیکس FZ1000 II علاوه بر فلاش داخلی به درگاه اتصال فلاش خارجی هم مجهز شده است.

قابلیت Auto Marking نیز کمک می کند از بین تصاویر متوالی گرفته شده بهترین گزینه توسط کاربر انتخاب شود. همچنین قابلیت تغییر نقطه فوکس بعد از ثبت تصویر نیز در اختیار کاربر خواهد بود. این دوربین از یک منظره یاب الکترونیکی 2360K استفاده می کند و نمایشگر لمسی سه اینچی آن نیز در تمامی جهات قابل چرخش است.

از دیگر ویژگی های لومیکس FZ1000 II باید به منظره یاب الکترونیکی با پوشش صد در صدی، نمایشگر ۳ اینچی از نوع LCD، پشتیبانی از کارت حافظه و شبکه های وای‌فای اشاره کرد. درگاه های اتصال هم شامل میکرو HDMI و میکرو USB 2.0 خواهد بود. پاناسونیک این محصول را به زودی و با قیمت ۸۹۸ دلار روانه بازار خواهد کرد. به گفته پاناسونیک این دروبین از ماه مارس آینده با قیمتی در حدود 900 دلار روانه بازار خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *