سخت افزار

مایکروسافت از Azure Kinect DK با پردازش ابری رونمایی کرد

مایکروسافت امروز درکنار هولولنز، دوربین سه‌بعدی آژور کینکت را نیز برای استفاده‌ی سازمان‌ها و کسب‌وکارها رونمایی کرد.

کینکت ابتدا به عنوان ابزاری جانبی برای ایکس‌باکس 360 عرضه شد و قابلیت تشخیص حرکت را داشت. اما پس از مدتی این محصول مجبور به تغییر کاربری شد. حالا Azure Kinect DK به عنوان جایگزین این دستگاه معرفی شده است.

با گذشت حدود ده سال از زمان عرضه اولین سری حسگر کینکت، اکنون شاهد مجهز شدنش به یک سنسور محاسبه عمق 1 مگاپیکسلی، یک دوربین رنگی 12 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت و آرایه‌ای از هفت میکروفون قرار گرفته به صورت سه بعدی و دایره‌ای هستیم. تعبیه شدن هوش مصنوعی سبب می‌شود نسل جدید مایکروسافت کینکت قادر به تفسیر دقیق ورودی‌های دریافت شده از طریق دوربین یا میکروفون باشد.

همچنین مایکروسافت به سختی در تلاش است که اصل قدرت کینکت را از پردازش ابری جذب کند و تمرکز کینکت بر روی هوش مصنوعی باشد. از این طریق توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که از انرژی کمتری استفاده کند و با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر را تشخیص دهد و الگوریتم‌ها را بر روی شبکه‌های کوچک‌تر پیاده کند. همچنین می‌توانید با استفاده از سنسورها نقشه سه‌بعدی یک اتاق را هم ایجاد کنید.

بر اساس گفته‌های مایکروسافت، کاربران نسل جدید کینکت خواهند توانست از آن برای کاربردهای مختلف بهره ببرند. به عنوان نمونه می‌توان به شرکت AVA Retail اشاره کرد که از دستگاه جدید در ترکیب با هوش مصنوعی آژور به منظور فراهم کردن قابلیت خرید سه بعدی استفاده کرده است.

تعدادی از سازمان‌ها همچون Datamesh و Ocuvera و Ava از هم‌اکنون آزمودن آژور کینکت را آغاز کرده‌اند. دوربین سه‌بعدی مایکروسافت از امروز با قیمت ۳۹۹ دلار برای پیش‌فروش در دسترس قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا