دوربین های دیجیتال

دوربین لایکا Q2 با سنسور 47 مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت لایکا از نسل دوربین فول فریم خود تحت عنوان لایکا Q2 با سنسور 47 مگاپیکسلی رونمایی کرد. این دوربین‌ها، سنسور بزرگ فول‌فریم را با لنزی شارپ و سریع ترکیب کرده‌اند و با اندازه کوچک دوربین، می‌توان از این محصول در موقعیت‌های مختلف، استفاده کرد.

این دوربین جدید از سنسور 47 مگاپیکسلی با لنز پرایم 28 میلی متری و روزنه f/1.7 بهره می برد. به لطف پردازنده جدید این دوربین، کاربر قادر است نرخ ISO را از ۵۰ تا ۵۰۰۰۰ تغییر داده یا فیلم برداری 4K با سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه و فیلم‌برداری ۱۰۸۰P با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه ثبت کند. برای ارسال تصاویر و ویدیوها به گوشی، لایکا Q2 از بلوتوث LE و وای فای پشتیبانی کرده و خبری از پورت USB و HDMI و میکروفون در این دوربین نیست.

علاوه بر این لایکا Q2 گزینه هایی را برای کراپ کردن سنسور با فواصل کانونی ۳۵، ۵۰ و ۷۵ میلی‌متر را برای کاربر فراهم کرده است. با این امکان، کاربران می توانند با فاصله کانونی 75 میلیمتر اقدام به ثبت عکس با رزولوشن 7 مگاپیکسل بپردازند. پیش از این، کاربران تنها به فواصل کانونی ۳۵ و ۵۰ میلی‌متر دسترسی داشتند.

از سوی منظره یاب لایکا Q2 حالا دارای رزولوشن 3.68 مگاپیکسلی و پنل OLED می باشد. از نظر ظاهری، به سختی می‌توان تفاوتی بین لایکا Q2 و لایکا Q پیدا کرد اما لایکا می‌گوید درون این دوربین کاملا تغییر کرده و بازطراحی شده است. نمایشگر لمسی لایکا Q2 از نظر مشخصات فنی، تفاوتی با نسل قبلی ندارد اما لایکا می‌گوید از پنلی جدید‌تر برای این قسمت استفاده کرده است.

یکی از بزرگترین بهبودها در بدنه دوربین، اضافه شدن مقاومت دربرابر شرایط مختلف آب و هوایی است. درواقع این دوربین در حال حاضر استاندارد IP52 دارد که این یعنی در مقابل قطرات باران، مقاوم خواهد بود. در مقایسه با گوشی‌ها که IP68 دارند، این دوربین را نمی‌توان در زیر آب گرفت اما حداقل می‌توان گفت اگر در یک روز بارانی بخواهید با این دوربین عکاسی کنید، مشکلی نخواهید داشت.

این دوربین از امروز برای فروش عرضه می‌شود و قیمت آن نیز مثل دیگر محصولات لایکا، بسیار زیاد است. لایکا قیمت این دوربین را 4995 دلار اعلام کرده که در مقایسه با نسل قبلی 500 دلار گران تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا