همانطور که می دانید، گوگل اواسط آذرماه اعلام کرد سرویس پیام‎رسان خود را در 12 ماه مارس سال 2019 تعطیل خواهد کرد.

سرانجام موعد آن فرارسیده و گوگل امروز با انتشار بنری در سایت Allo، از تعطیلی این پیام رسان خبر داد. این آخرین روزی بود که گوگل به صورت رسمی از سرویس‌رسان Allo پشتیبانی می‌کرد. اگر شما از کسانی بودید که از این برنامه استفاده می‌کردید و هنوز بکاپی از تاریخچه چت‌های خود تهیه نکرده‌اید، همین حالا به قسمت تنظیمات اپلیکیشن رفته و وارد Chats شوید و از آنجا چت‌های خود را در قالب فایل CSV و فایل‌های خود را در بسته‌ای زیپ‌شده دانلود کنید.

نکته ناراحت کننده ماجرا اینست که متأسفانه هنوز جانشین گوگل الو به‌طور کامل آماده نشده است. البته گوگل تعدادی از مشخصات این برنامه مانند پاسخ هوشمند و پشتیبانی دسکتاپ را به برنامه مسیجینگ اندروید آورده است. اما قابلیت‌های دیگری مانند مسیج گروهی و… هنوز فراهم نشده است چرا که اپراتورها هنوز از سرویس RCS پشتیبانی نمی‌کنند. این برنامه جانشینی برای SMS خواهد بود که مدت‌ها پیش عرضه شده است.

گوگل اولین‌بار در سال ۲۰۱۶، همزمان با معرفی سرویس تماس ویدیویی Duo، الو را رونمایی کرد؛ اما برخلاف Duo که علاقه‌مندان قابل‌توجهی به دست آورد، الو در بین مسنجرهای متعدد موجود هرگز توفیقی نیافت تا غول دنیای نرم‌افزار تصمیم بگیرد با هدف تمرکز بر اپلیکیشن پیامک خود یعنی Messages فعالیت الو را خاتمه دهد و در همین راستا تعدادی از قابلیت‌های این اپلیکیشن همچون تصاویر متحرک و Smart Reply را به Messages اضافه کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *