فناوری

تعداد کاربران فعال ماهانه یوتیوب از مرز 2 میلیارد عبور کرد

سوزان ویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب در مصاحبه روز پنج‌شنبه خود اعلام کرد که یوتیوب مرز 2 میلیارد کاربر فعال در ماه را رد کرده است، دستاوری که سال‌های گذشته قادر به دستیابی به آن نشده بودند.

در بهمن ماه گذشته بود که ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت خبر داد شمار مشترکان ماهانه یوتیوب تقریبا به دو میلیارد نفر رسیده و سال قبل نیز تعداد آنها برابر با یک میلیارد و هشتصد میلیون نفر عنوان شد. ویچیتسکی در مصاحبه جدید خود همچنین اعلام کرده است که کاربران این شبکه اجتماعی به طور میانگین روزانه 250 میلیون ساعت وقت صرف تماشای محتوا از طریق یوتیوب در نمایشگرهای دستگاه‌های خود می‌کنند. این در حالیست که در اواسط سال گذشته رقم آن 180 میلیون ساعت در طول روز اعلام شده بود.

بخش بزرگی از درآمد یوتیوب توسط تبلیغات بدست می‌آید و یوتیوب هر ساله برای جذب اسپانسرهای خود مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کند. روز پنجشنبه این شرکت در طی یک اجرای تبلیغاتی در نیویورک که از آن با نام Brandcast یاد شده بود، جهت جلب نظر تبلیغ دهندگان، رویدادهای 4 روزه‌ای که توسط شرکت‌های رسانه‌های دیجیتالی ارائه شد را بر پا کرد.

در سال های اخیر، یوتیوب بیشتر تمرکز خود را روی امنیت معطوف کرده، ولی باز هم در حذف به موقع محتوای نامناسب، نشر اطلاعات غلط و ویدئوهای شوک آور چندان با موفقیت عمل نکرده است. برای مثال به دنبال انتشار ویدیوهای مربوط به تیراندازی در مسجدی واقع در نیوزیلند در یوتیوب کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از فیسبوک، توییتر، یوتیوب و مایکروسافت خواست که در زمینه حذف محتوای خشن از پلتفرم های خود بهتر عمل کنند. در آوریل امسال نیز مکس رز نماینده جمهوری خواه آمریکا به همراه جمعی از دمکرات ها خواستار اطلاع از بودجه وبسایت ها شد تا ببیند که چطور با تروریسم مقابله می کنند

کارلوس مونجی جونیور مدیر سیاست گذاری عمومی و انسان دوستانه یوتیوب در این باره گفت، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ حالا بالغ بر ۱.۴ میلیون اکانت را به خاطر نقش قوانین و ترویج تروریسم به حالت تعلیق در آورده ایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا