ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا از ربات انسان‌نمای آپتیموس رونمایی کرده است. ربات آپتیموس از نظر نرم‌افزارهای هوش مصنوعی و حسگرهایش اشتراک زیادی با خودروهای تسلا و قابلیت خودران آن‌ها دارد. ایلان ماسک در بخش پرسش و پاسخ مراسم روز هوش مصنوعی 2022 تسلا، به قدرت این شرکت در ساخت الگوریتم‌های هوش مصنوعی و محرک‌های لازم برای کار کردن یک ربات اشاره کرده است. ماسک می‌گوید با تجربه ناشی از ساخت خودروهای الکتریکی، قادر خواهد بود ربات انسان‌نمای آپتیموس را به تولید انبوه رسانده و آن را با قیمتی کمتر از 20 هزار دلار به فروش برساند.

تسلا برای اپتیموس از نرم افزار اتوپایلوت خودروهایش استفاده کرده، البته آن را برای بدنه و محیط جدید بهینه کرده است. تسلا برای آموزش این ربات از ویدیوهای انجام کارها در دنیای واقعی توسط انسان‌ها استفاده کرده تا اپتیموس عملکرد بهینه‌ای از خودش نشان دهد. این ربات که 1.76 متر قد دارد و وزنش به 56.7 کیلوگرم می‌رسد، می‌تواند محموله‌ها با وزن 20 کیلوگرم را جابجا کند. اپتیموس همچنین قادر به حرکت با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت است.

تسلا می‌خواهد برای آزمایش این ربات‌ها، از آن‌ها برای کار در کارخانه‌های این شرکت استفاده نماید. ایلان ماسک البته ابتدا یک ربات به نام Bumble C را به عنوان یک نسخه از آپتیموس به میدان فرستاد که برای حضار در سالن دست تکان داد و می‌توانست راه برود. سپس نوبت به آپتیموس رسید که البته هنوز برای راه رفتن آماده نیست و توسط چند نفر روی استیج نگه داشته شده بود. ایلان ماسک می‌گوید اولین ربات به نمایش درآمده در طول شش ماه گذشته طراحی شده و تسلا قصد دارد در طول ماه‌ها و سال‌های آینده طراحی آن را به بلوغ برساند.

ربات انسان‌نمای آپتیموس یک باتری 2.3 کیلوواتی دارد و با تراشه Tesla کار می‌کند. این ربات را می‌توان به Wi-Fi و LTE نیز متصل کرد. در مراسم رونمایی، روی مفاصل و محر‌ک‌های حرکتی دست، زانو و پاهای ربات آپتیموس مانور داده شد. دست‌های آپتیموس با الهام از دست واقعی، به آن اجازه می‌دهند اجسامی مانند جعبه را بهتر از روی زمین بلند کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *