گوناگون

اولین آزمایش تاکسی هوایی الکتریکی پنج نفره در آلمان انجام گرفت

شرکت آلمانی لیلیوم به تازگی اولین آزمایش تاکسی هوایی الکترویکی پنج نفره خود را در کشور آلمان با موفقیت انجام داد. تاکسی های پرنده لیلیوم مشابهت های زیادی با دیگر شرکت ها دارند اما این تاکسی های پرنده یک تفاوت بزرگ نیز با دیگر تاکسی ها دارند، درواقع این تاکسی ها قادرند 5 نفر را در هر پرواز جا به جا کنند.

شرکت لیلیوم هدف خود را کاهش وابستگی به اتوموبیل هایی که در سطح شهر تردد می کنند و افزایش پاکیزگی هوا اعلام کرده است. این هواپیما می تواند به صورت عمودی مانند هلیکوپتر، کوتاه مدت شناور و دیگر روش ها پرواز کند. البته خبری از توربین‌های بنزینی نیست و شاهد استفاده از ۳۶ فن مجزا هستیم که انرژی مورد نیاز برای چرخش آنها توسط موتورهای الکتریکی تامین می‌شود. موتورها روی بال‌ها و کاناردهای هواپیما تعبیه شده و از ۱۲ باله‌ متحرک که جریان هوا را به منظور اوج گیری و فرود پرنده به سمت پایین هدایت می‌کنند، استفاده می‌شود؛ ضمنا این موتورها قادر به هدایت جریان هوا به قسمت انتهایی هواپیما و وارد آوردن فشار به بال‌های هواپیما برای فراهم کردن امکان بلند شدن و حرکت رو به جلو نیز هستند.

بیشترین سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و با یک بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. شرکت سازنده سعی دارد ناوگانی از این تاکسی‌های هوایی را بسازد که تا ۲۰۲۵ میلادی در شهرهای سراسر جهان پرواز می‌کنند. چنین ناوگانی هیچ گونه گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند. در کنار این موارد سروصدای پرواز این وسیله نقلیه هوایی حتی از یک دوچرخه موتوری نیز کمتر است.

به گفته مدیران ارشد شرکت تولید کننده تاکسی هوایی، این وسیله نقلیه هوایی می‌تواند در مدت زمان کمتر از یک ساعت مسافران را از لندن به منچستر برساند. شرکت لیلیوم اضافه می‌کند که محفظه‌‌های نگهدارنده‌ موتورها از یکدیگر مجزا بوده و به همین خاطر در صورت بروز مشکل برای یکی از آنها، از صدمه دیدن سایر موتورها جلوگیری به عمل خواهد آمد. باتری‌های هواپیما برای پرواز مستمر طراحی شده‌اند و در صورتی که انرژی آنها تمام شود یا مشکل دیگری برای آنها پیش بیاید، هواپیما بدون هیچ مشکلی قادر به فرود ایمن خواهد بود. از همه‌ی اینها گذشته در صورتی که فرامین خلبان به هر دلیلی سبب بروز خطر جانی برای مسافران شوند، سیستم حفاظتی Flight Envelope از اجرای آنها جلوگیری خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا