برند آنر (زیر مجموعه هواوی) طی مراسمی در شهر لندن از پرچمداران جدیدش تحت عنوان آنر 20 و آنر 20 پرو با محوریت دوربین پرده برداشت. پرچمداران جدید از دوربین اصلی 4 گانه بهره می برند و طراحی هولوگرافیک هم زیبایی خاصی به قاب پشتی آنها بخشیده است. هواوی همانند آنر ۲۰ ویو در این گوشی نیز از حفره در نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده کرده است. در بحث طراحی طبق انتظار شاهد استفاده از شیشه و فلز در هر دو گوشی هستیم و رنگ‌های خاص بار دیگر امضای گوشی‌ این شرکت چینی است.

نمایشگر و سخت افزار

هر دو گوشی آنر 20 و آنر 20 پرو از صفحه نمایش 6.26 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و تراکم پیکسلی 412ppi و نسبت ابعاد تصویر 19.5 به 9 بهره می برد. هر دو گوشی همچنین مجهز به پردازنده اختصاصی 7 نانومتری کایرین 980 هستند. آنر ۲۰ پرو به‌عنوان مدل بالارده‌تر به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی مجهز شده است؛ مدل معمولی نیز به ترتیب با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ بازار می‌شود. طبق انتظار آنر از اندروید ۹ پای و رابط کاربری Magic 2.1 برای محصولات جدید و بالارده‌ خود بهره گرفته است. آنر نسخه‌ سوم قابلیت GPU Turbo را نیز برای اجرای روان‌تر بازی‌ها در دل هر دو گوشی جدیدش قرار داده است.

حسگر اثر انگشت آن در فریم سمت راست گوشی تعبیه شده است. به گفته آنر این حسگر تنها در 0.3 ثانیه گوشی را آنلاک می کند و با یک ثانیه نگه داشتن آن هم دستیار صوتی فعال می شود. دوربین سلفی هر دو مدل مشابه و با حسگرهای 32 مگاپیکسلی است. در بحث باتری باید اشاره کنیم که آنر 20 از باتری 3750 میلی آمپر ساعتی بهره گرفته و مدل پرو هم دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعت می باشد و هر دو مدل با شارژ سریع 22.5 واتی سازگار هستند. همچنین باتری هر دو گوشی تنها به ۳۰ دقیقه زمان برای شارژ شدن ۵۰ درصد از ظرفیت خود نیاز دارد.

دوربین اصلی گوشی

این مراسم به محوریت دوربین اصلی گوشی ها بوده است. مدل پرو این سری دارای دوربین چهارگانه با چینش سنسورهای 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.4 و لرزشگیر تصویر اپتیکال 4 محوره (حسگر IMX586 سونی)، 16 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2، حسگر 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر تصویر اپتیکال 4 محوره و 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 با قابلیت عکس برداری از فاصله 4 سانتی متری است. برخلاف مدل پایه لنز این مدل به هر دو نوع لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی مجهز شده است. گشودگی f/1.4 برای لنز این حسگر انتخاب شده که کمترین مقداری است که در دنیای گوشی‌های موبایل شاهد آن بوده‌ایم؛ طبق اعلام آنر این لنز باعث افزایش ۶۰ درصدی رسیدن نور (نسبت به لنزی با f/1.8) به حسگر شده است.

در سمت دیگر مدل آنر 20 دارای  حسگر 48 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8، حسگر 16 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2، حسگر 2 مگاپیکسلی عمق سنج با گشودگی دیافراگم f/2.4 و 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 می باشد. به ادعای آنر، پرچمداران جدید می توانند به لطف گشودگی دیافراگم و ایزو 204 هزار و 800 تصاویر خوبی در شرایط نوری ضعیف ثبت کنند. آنر 20 پرو موفق شده است امتیاز 111 را از DxOMark کسب کند و به این ترتیب تنها یک پله پایین تر از هواوی پی 30 پرو و نسخه 5G گلکسی اس 10 قرار می گیرد.

قیمت و زمان عرضه

گفتنی است که قرار است گوشی آنر 20 پرو با قیمتی معادل 599 یورو و مدل آنر 20 هم با قیمتی معادل 499 یورو راهی بازار خواهد شد. ولی هنوز زمان دقیقی برای عرضه اعلام نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *