گجت و پوشیدنی

گوگل از عینک هوشمند Glass Enterprise Edition 2 رونمایی کرد

گوگل به تازگی نسل جدید عینک هوشمند گلس ویژه مشتریان سازمانی را با نام Glass Enterprise Edition 2 پرده برداشت.

نسخه دوم عینک سازمانی گوگل که حدود 1000 دلار قیمت داشته، از نظر ظاهری مشابه با مدل قبلی بوده و قرار نیست به طور مستقیم در اختیار مصرف کنندگان عادی قرار بگیرد. این گجت مبتنی بر اندروید است و این یعنی توسعه‌دهندگان راحت‌تر از گذشته می‌توانند اپلیکیشن‌های مختص این محصول را بسازند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های نسل جدید گوگل گلس، استفاده آن از تراشه اسنپدراگون XR1 است که عملکرد سریع‌تر به‌خصوص در زمینه‌ هوش مصنوعی و عمر باتری بیشتری را برای مدل تازه‌نفس گوگل گلس به ارمغان می‌آورد. گوگل همچنین به بهبود کیفیت دوربین برای استریمینگ ویدیو اشاره کرده است و در ضمن باید به وجود پورت USB-C برای شارژ سریع هم اشاره کنیم.

عینک واقعیت افزوده گوگل همچنین به قاب ایمن ویژه ای برای محافظت در برابر سقوط یا ضربه مجهز شده که با همکاری شرکت اسمیت اپتیکس توسعه یافته است. علاوه بر این گوگل گلس از اندروید بهره می برد و در مقایسه با مدل های قبلی باتری قوی تری دارد.

گوگل گلس در ابتدا برای عموم کاربران عرضه شد ولی بعد از بروز نگرانی‌های زیاد در مورد نقض حریم خصوصی، گوگل تصمیم گرفت آن را برای افرادی مانند کارگران کارخانه‌ها، جراحان و دیگر مشاغل بازطراحی کند. در حالی که نسخه اکسپلورر این عینک 1500 دلار قیمت داشت اما انتظار می رود مدل جدید با قیمت 999 دلاری راحت تر در دسترس مشتریان قرار بگیرد و فروش بالاتری را تجربه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا