دوربین های دیجیتال

فوجی‌فیلم از دوربین مدیوم فرمت GTX 100 رونمایی کرد

فوجی فیلم از نسل جدید دوربین بدون آینه مدیوم فرمت خود تحت عنوان GTX 100 پرده برداشت. این دوربین قرار است ادامه‌دهنده راه مدل‌های GFX 50S و GFX 50R باشد. برخلاف دوربین‌های فرمت متوسط فوجی‌فیلم، GFX 100 از طراحی فول سایز بهره می‌برد. بدین معنی که داری یک گریپ عمودی یکپارچه و پایه بزرگ‌تر نسبت به دوربین‌های بدون آینه است. این دوربین از حسگر 102 مگاپیکسلی CMOS با سیستم نور دهی پشتی استفاده می کند و به سیستم لرزشگیر داخلی پنج‌محوره مجهز شده است.

علاوه براین، GFX 100 اولین دوربین فرمت متوسطی به شمار می‌رود که به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. طبق ادعای فوجی‌فیلم، به لطف این قابلیت عملکرد فوکوس خودکار دستگاه تا 210 درصد نسبت به سیستم‌های تشخیص کنتراست به‌کاررفته در مدل‌های GFX 50S و GFX 50R ارتقا خواهد یافت. دوربین جدید همچنین می تواند در حالت تعقیب سوژه ها تا 5 فریم در ثانیه عکس برداری کند و تا منفی 2EV هم روی سوژه ها فوکوس نماید.

محدوده ایزو از 100 تا 12 هزار و 800 است و می تواند ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. خروجی این ویدیوها هم می توند 10 بیت با نمونه برداری 4:2:0 روی کارت حافظه SD یا 4:2:2 روی یک ضبط کننده خارجی متصل شده به درگاه HDMI باشد. سنسور 102 مگاپیسلی GFX 100 همچنین، از رزولوشن به مراتب بالاتری نسبت به سیستم‌های به‌کار رفته در دوربین‌های فرمت متوسط شرکت‌هایی همچون‌هاسلبلد و فیزوان برخوردار است. این سنسور قادر است با کمک پردازشگر تصویری X-Processor 4، تصاویری خروجی 16 بیتی باکیفیتی را ارائه کند. ایزوی پایه این سنسور برابر با 100 در نظر گرفته شده و تا 12800 نیز قابل تنظیم است.

فوجی فیلم GFX 100 تغییرات سخت افزاری دیگری را هم شاهد بوده است. در پشت دوربین یک منظره یاب الکترونیکی با نمایشگر 5.76 مگاپیکسلی اولد به چشم می خورد و در پایین هم نمایشگری چرخنده قرار گرفته است. علاوه بر این امکان تعبیه دو باتری در نظر گرفته شده که ثبت تا 800 تصویر با یک بار شارژ را ممکن می کند. مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر قابلیت های این دوربین است.

محصول جدید فوجی‌فیلم با قابلیت‌های ارتقایافته‌ای نسبت به نسخه‌های قبلی این شرکت از قبیل رزولوشن بالاتر، لرزشگیر داخلی و عملکردی به مراتب سریع‌تر از تاریخ 27 ژوئن و با قیمت تقریبی 10 هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا