شرکت ARM که سازنده معماری تراشه های امروزه گوشی های هوشمند است، به تازگی از معماری جدید تراشه های جدید برای پردازنده های نسل آینده 2020 رونمایی کرده که شامل Cortex-A77 و گرافیک Mali-G77 است.

به گفته این شرکت، معماری گرافیک Mali-G77 حدود 40 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبلی اش یعنی G76 داشته و تا 60 درصد پردازش هوش مصنوعی بهبود داشته است. همچنین این معماری گرافیک حدود 30 درصد انرژی کمتری مصرف کرده و به 40 درصد پهنای باند کمتری احتیاج دارد. معماری تراشه Cortex-A77 در واقع نسخه بهبود یافته نسل قبلی معماری 7 نانومتری Cortex-A76 است. این معماری Cortex-A77، حدود 20 درصد سرعت بیشتر داشته و تا 35 برابر در زمینه یادگیری ماشینی سریع تر شده است.

لازم به ذکر است که کورتکس A77 همچنان بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و طبق اطلاعات موجود، با سقف پردازشی 3 گیگاهرتز به دست شرکت های تولیدکننده چیپست موبایل می رسد. خروجی نهایی و عملکرد معماری های ARM تنها در تراشه های شرکت هایی نظیر کوالکام و سامسونگ قابل اندازه گیری خواهند بود که نتایج از یک کمپانی به کمپانی دیگر (و حتی از یک محصول به محصول دیگر) تفاوت هایی خواهند داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *