سخت افزار

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی کرد

کوالکام امروز از نسخه جدید پردازنده اسنپداگون 855 با کمی تغییرات رونمایی کرد. این پردازنده جدید که اسنپدراگون 855 پلاس نام داشته و برای گوشی های گیمینگ، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی بهینه سازی شده است.

تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس تا حد زیادی همان نسخه قبلی است اما کوالکام سرعت کلاک پردازنده اصلی را ۲.۸۴ گیگاهرتز به ۲.۹۶ گیگاهرتز رسانده که به معنی بهبود ۴.۲ درصدی در پردازش های تک رشته ای است. ولی به لطف بکارگیری از گرافیک Adreno 640 تا 15 درصد عملکرد آن را در حوزه گیمینگ بهبود داده است. این امر باعث می شود که پردازنده اسنپدراگون 855 به نسل بعدی گوشی های گیمینگ ایسوس، ریزر و دیگر شرکت ها راه پیدا کند.

کوالکام در حوزه هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، این تراشه را به موتور هوش مصنوعی نسل چهارم مجهز کرده که قادر به پردازش بیش از 7 تریلیون عملیات در ثانیه است. یکی از ایرادات این پردازنده استفاده نکردن از مودم 5G بوده و کوالکام از مودم X24 LTE 4G با سرعت دانلود ۲۰۰۰ مگابیت در ثانیه استفاده کرده است. از ویژگی های دیگر باید به لیتوگرافی ۷ نانومتری،۳ هسته پردازشی Kryo 485 Gold با کلاک ۲.۴۲ گیگاهرتز، ۴ هسته Kryo 485 Silver با کلاک ۱.۸ گیگاهرتز، و پردازنده‌ سیگنال تصاویر دوگانه ۱۴ بیتی Spectra 380 اشاره کرد.

به گفته کوالکام تا چند هفته دیگر محصولات بهره مند از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مشخص خواهند شد. انتظار می رود که این پردازنده در گوشی های گلکسی نوت 10، پیکسل 4 و وان پلاس 7 تی پرو استفاده شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا