شرکت فناوری آی‌روبوت (iRobot)، به تازگی از دو ربات جدید رونمایی کرده که می‌توانند در تمیز کردن خانه با هم همکاری کنند. این ربات‌های موسوم به رومبا اس ۹+(+Roomba s9) و براوا جت ام 6 (Braava Jet m6)، مبتنی بر فناوری نقشه‌برداری شرکت آی‌روبوت هستند که به آنها امکان می‌دهد با هم در ارتباط باشند.

آی‌روبوت در طراحی ربات‌های خود تلاش کرده تا از پرداختن به ظاهر ربات فاصله بگیرد و محصولات خود را از ابتدا طراحی کند. این شرکت برای رسیدن به هدف خود، ربات براوا را به کار گرفته که برای تمیز کردن کف اتاق‌ها ابداع شده است.

این نسخه جدید در نظافت گوشه های اتاق بسیار قوی تر از نسخه های پیشین عمل می کند. افزون بر این ها، به لطف برس های بزرگ و طراحی مناسب هرنوع گرد و خاکی را از گوشه و کنار خانه جمع آوری می کند. بر اساس ادعای شرکت سازنده، رومبا اس ۹+ تا چهل برابر متر مکعب بیشتر از مدل قبلی خاصیت پاک کنندگی دارد و فیلترهای این محصول قادرند تمامی گرد و غبارهای آلرژیک را از بین ببرند.

براوا، به حسگر سه‌بعدی مجهز است که به سیستم در نقشه‌برداری، مسیریابی و اسکن موانع کمک می‌کند. آی‌روبوت در این پروژه، از فناوری “Imprint Link Technology” استفاده کرده که به رومبا امکان می‌دهد تا با براوا در تمیز کردن خانه همکاری کند. این محصول با قیمت 999 دلار به فروش می رسد و در نسخه پایه و بدون تجهیزات جانبی با قیمت 349 دلار آماده فروش است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *