گوناگون

طرح مشترک ادوبی، توییتر و نیویورک‌تایمز برای حفاظت از صاحبان تصاویر و مطالب

ادوبی، توییتر و شرکت نیویورک تایمز سیستم جدیدی را برای اضافه‌کردن انتساب خالق اثر به عکس‌ها و سایر مطالب معرفی کردند. این سیستم نام صاحب اصلی را به تصاویر و محتواهای دیگر می‌چسباند. تیم مورداشاره در پروژه‌ خود اقدام به ساخت ابزاری کرده است که نام ایجادکننده‌ اصلی محتوا را در فایل ذخیره می‌کند و حتی دستکاری‌شدن محتوا توسط شخص دیگری را به اطلاع سایر کاربران و پلتفرم‌ها می‌رساند و آن‌ها می‌توانند داده‌ها را بررسی کنند.

ادوبی این قابلیت را ساعاتی پیش و به صورت آزمایشی در نرم‌افزار فوتوشاپ مورد آزمایش قرار داد. با این حال، هنوز جزئیات مربوط به این ابزار به طور کامل تشریح نشده و مشخص نیست که چه زمانی آماده عرضه و استفاده عمومی‌خواهد بود.

این پروژه تحت عنوان Content Authenticity شناخته می‌شود وشرکت‌کنندگان آن، قرار است طی چند ماه آینده در قالب نشستی، گرد هم جمع شوند. براساس آنچه ادوبی اعلام کرده، این ابزار بخشی از Metadata بوده که قادر است به یک فایل متصل شود. اما این شرکت حرفی در خصوص نحوه عملکرد این ابزار در تگ کردن نام صاحب اثر و یا ممانعت از کپی کردن فایل توسط سایرین نزد. اسکات بلسکی، مدیر ارشد محصولات ادوبی گفت، برخی از جزییات فنی این سیستم در نشستی که در آینده تشکیل خواهد شد، مطرح می‌شود.

مک لاوالِی، مدیر بخش تحقیق وتوسعه شرکت نیویورک تایمز در این رابطه عنوان کرد ابزار مورد نظر می‌تواند از طریق کمک به افراد در تشخیص دادن «اخبار مطمئن» در پلتفرم‌های رسانه‌ای دیجیتال، با انتشار اطلاعات نادرست در این فضا مقابله کند.

واضح‌ترین کاری که می‌توان با کمک این ابزار انجام داد، تشخیص فرد صاحب اثر و منبع اصلی آن است و می‌توان مطمئن شد که آیا اجازه استفاده از اثر گرفته شده یا خیر. بسیاری از تصاویر و محتوایی که در پلتفرم‌هایی همچون توییتر وجود دارند، فاقد هویت و شخص صاحب اثر هستند که به لطف این ابزار می‌توان این فایل‌ها را ردیابی و آن‌ها را به صاحبان اصلی‌شان پیوند زد.

این سه شرکت به دنبال آن هستند تا بتوانند سایر شرکت‌ها را نیز با خود در این پروژه همراه کنند، چراکه هرچه تعداد کاربران این ابزار بیشتر باشد، به همان میزان به اعتبار آن نیز افزوده می‌شود. بلسکی افزود: ما معتقدیم که بسیاری از سازندگان و خالقان محتوا از ارائه‌ی این اطلاعات خوشحال خواهند شد و با گذشت زمان، مصرف‌کنندگان نیز انتظار دارند که محتوا با انتساب به صاحب اثر همراه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا