موبایل و تبلت

قابلیت پشتیبانی از چندین دوربین در iOS 13 فعال شد

اپل در نهایت پشتیبانی از چندین دوربین را  به نسخه iOS 13 و iPadOS اضافه کرد. مدت زیادی است که کاربران آی او اس این ویژگی را درخواست کرده اند و در چند سال اخیر در تعدادی از دستگاه های اندرویدی موجود است. همچنین مدت‌ها از ارائه این قابلیت برای Mac می‌گذرد.

با ارائه این قابلیت کاربران قادر خواهند بود از ترکیب‌های مشخصی استفاده کنند. می‌توان از هر دو دوربین معمولی و تله فوتو قرار گرفته در پشت گوشی‌های آیفون یا از ترکیب دوربین اصلی پشتی با دوربین سلفی استفاده کرد. حتی حالت‌های وجود دارد که امکان استفاده از دوربین سلفی TrueDepth را می‌دهد.

بر اساس اطلاعات مذکور احتمال می رود زمانی که اپل در اواخر سال جاری آیفون جدید با دوربین سه گانه خود را معرفی می کند، از چند ویژگی دوربین ترکیبی برای دوربین های خود نیز رونمایی کند. Multi-cam از گرفتن هم زمان عکس، ویدئو یا ضبط صدا با دوربین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

اگر برایتان سوال است که اصلا این ویژگی ها چه کاربردی دارند، جالب است بدانید وقتی کاربر با یک لنز با گشودگی دیافراگم پایین و زاویه‌ گسترده کار می کند، در نتیجه شانس ثبت تصاویر با کیفیت از سوژه های متحرک را نخواهد داشت، بر همین اساس نیز وجود لنزهای متعدد دست کاربر را برای انتخاب لنز متناسب با موقعیت باز می گذارد.

اپل رابط برنامه نویسی مربوط به Multi-cam به عنوان بخشی از iOS 13 در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد از آن در اپلیکیشن های خود استفاده کنند. خبر بد اینکه پشتیبانی از چند دوربین هم زمان تنها برای محصولات جدید چون iPhone XS ،XS Max ،XR و جدیدترین نسل از iPad Pro ارائه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا