اینستاگرام در حال آزمایش یک پروسه برای بازیابی اکانت درون برنامه‌ای (in-app) است که بازیابی حساب را برای کاربران راحت تر کرده و کار دزدیدن حساب را برای دزدهای مجازی و هکرها سخت‌تر می‌کند.

پیش از این برای بازیابی حساب کاربری هک شده باید به پشتیبانی اینستاگرام چندین ایمیل با هدف تایید اطلاعات و احراز هویت ارسال می‌کردید، اما در روش جدید با ثبت اطلاعات می‌توانید حساب کاربری خود را بازیابی کنید. بدون شک این اطلاعات شامل نام کاربری، ایمیل و شماره موبایل می‌شود و در نهایت اینستاگرام یک کد 6 رقمی یکبار مصرف برای بازیابی اکانت به یکی از آدرس‌های منتخب شما ارسال می‌کند.

 علاوه بر این پس از بازیابی حساب کاربری، اینستاگرام اطمینان حاصل می‌کند که هکرها از طریق دستگاه‌های دیگر به کد شش رقمی مذکور که برای صاحب اکانت فرستاده شده، دسترسی پیدا نکنند. اینستاگرام همچنین اعلام کرده که این پروسه حتی در صورت تغییر پیدا کردن نام کاربری توسط هکرها، برای کاربر امکان بازیابی اکانتش را فراهم می‌کند.

این مساله در شبکه اجتماعی محبوب بسیار متداول است به خصوص در مورد اکانت‌هایی که نام کاربری آن‌ها تک کلمه‌ای بوده یا نام کوچک کاربر باشد. به گزارش وبسایت Motherboard، تجارت این اکانت‌های مسروقه در فروم‌های زیرزمینی بسیار رواج دارد و گاهی اکانت‌ها تا ده‌ها هزار دلار فروخته می‌شوند. اینستاگرام زمان مشخصی را برای عرضه این قابلیت درون برنامه‌ای اعلام نکرده است، اما قابلیت رزرو نام کاربری هم اکنون برای کاربران نسخه اندروید فعال سازی شده است و به زودی برای iOS نیز فعال خواهد شد.

اینستاگرام با اضافه کردن این قابلیت قصد دارد تا کار بازیابی اکانت دزدیده شده را به خود کاربر بسپارد و حجم کاری تیم امنیتی خود را برای بازیابی حساب‌های کاربری هک شده کاهش دهد. البته در این روش کاربری برای بازیابی اکانت خود باید کمی عجله کند، زیرا اطلاعات ثبت شده قبلی تا مدت کوتاهی برای بازیابی اکانت در دسترس خواهند بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *