شرکت نینتندو از نسخه ارزان قیمت نینتندو سوئیچ تحت عنوان Nintendo Switch Lite رونمایی کرد. این کنسول فقط از نظر اندازه با نسخه اصلی سوییچ تفاوت ندارد؛ بلکه نینتندو سوییچ لایت یک کنسول کاملا دستی است که برخلاف برادر بزرگتر خود هیچ پورت HDMI برای آن در نظر گرفته نشده است و امکان اتصال به تلویزیون را ندارد.

نینتندو سوییچ لایت از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن 720p بهره می‌برد. بنابراین صفحه نمایش این نسخه کوچکتر از سوییچ اصلی با اندازه ۶.۲ اینچ است. نینتندو می‌گوید که کنسول سوییچ لایت می‌تواند تمام بازی‌های سوییچ که امکان بازی کردن در حالت پرتابل دارند را به صورت کامل اجرا کند. البته بازی‌های زیادی نیستند که در حالت پرتابل اجرا نمی‌شوند. با این حال، برخی بازی‌ها نیاز به جدا کردن دسته‌ها دارند و آن‌ها هم روی این کنسول پشتیبانی نمی‌شوند. برای مثال بازی Super Mario Party پشتیبانی از حالت پرتابل را ندارد و باید حتما با دسته‌های جدا شده بازی شود.

همچنین بر اساس ادعای نینتندو، باتری این کنسول می‌تواند بین ۳ تا ۷ ساعت برحسب بازی که انجام می‌دهید شارژ نگه‌دارد که در حدود ۳۰ دقیقه بیشتر از نسخه بزرگ‌تر سوییچ است. نینتندو چهار دکمه کوچک که برای تنظیم جهات روی جوی-کان بوده‌اند را با D-pad عوض کرده. کنسول سوییچ لایت به علت اندازه کوچک خود، نمی‌تواند از نینتندو لبو پیشتیبانی کند.

این کنسول با قیمت 200 دلار در تاریخ ۲۰ سپتامبر در سه رنگ آبی، زرد و خاکستری عرضه خواهد شد. همچنین نسخه محدودی نیز با تم پوکمون معرفی شده که دارای حکاکی و رنگی متمایل به سفید است که در کنار بازی Pokemon Sword and Shield عرضه خواهد شد، اما این بازی در باندل کنسول حاضر نخواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *