موبایل و تبلت

هواوی نام تجاری Harmony را در اروپا ثبت کرد

هواوی در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا نام تجاری «هارمونی» (Harmony) را برای سیستم‌عامل مختص گوشی‌ها و کامپیوترها ثبت کرده است. این ثبت در تاریخ ۱۲ ژوئیه انجام شده و هنوز فرایند آن تحت بررسی قرار دارد.

این برند نام های مختلفی را برای سیستم عامل خود در نظر دارد. انتظار می رود سیستم عامل هواوی با نام HongMeng در کشور چین و برخی دیگر از مناطق جهان عرضه شود. گفته می‌شود توسعه این سیستم‌عامل اختصاصی از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و به دلیل افزایش تنش بین هواوی و دولت آمریکا، این تلاش شرکت هواوی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

به دلیل وجود این تحریم، هواوی نمی‌تواند از اندروید و ویندوز استفاده کند و اگرچه گفته می‌شود دولت آمریکا تحریم‌ها را برای این شرکت تا حدی برداشته است، ولی در هر صورت این غول تکنولوژی قصد ندارد سرعت برنامه‌های مربوط به توسعه سیستم‌عامل اختصاصی را کاهش دهد.

شایعات به عرضه این سیستم عامل در پاییز سال جاری میلادی اشاره می کنند. گفته می شود هم اکنون این سیستم عامل روی 1 میلیون دستگاه به صورت آزمایشی نصب شده است. در گذشته نه چندان دور، موسس این شرکت چینی به سرعت بالاتر سیستم عامل هواوی نسبت به اندروید اشاره کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا