امنیت

نقض امنیتی جدید در اپلیکیشن Messenger Kids فیسبوک

فیس بوک به شکل رسمی تایید کرد که به علت یک باگ امنیتی، هزاران کودک از منابعی ناشناس پیام دریافت کرده اند. فیس بوک این نقص را در شرایطی تایید می کند که از مدت ها پیش ماهیت فیس بوک کودکان از سوی بسیاری از فعالان اجتماعی در مظن اتهام قرار دارد.

این نقص در سیستم چت گروهی باعث می شود کودکان در گروه هایی عضو شوند که افراد غریبه در آن حضور دارند. این خطا باعث می شود تمامی تلاش های والدین برای نظارت بر چت های کودکان عملا بی حاصل شود. فیسبوک طی هفته های گذشته سرگرم بستن این گروه ها و هشدار به اعضای آنها بوده است، با این وجود از افشای مشکل و انتشار بیانیه عمومی خودداری کرده بود.

یک سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت:

ما به تازگی از طریق برخی از پدر و مادرها از یک نقص امنیتی در مسنجر کودکان مطلع شده ایم. البته مطمئنیم که این نقص بر تعداد کمی از چت های گروهی تاثیر گذاشته است. اما با این وجود به والدینی که فرزندانشان درگیر شده اند اطلاع دادیم.

ریشه این مشکل به نحوه اعمال مجوز انحصاری مسنجر کودکان در چت های گروهی برمی گردد. در حالت عادی کودک تنها می تواند با افراد تایید شده از سوی والدین گفتگو کند اما در چت های گروهی به خاطر حضور چندین عضو اعمال این مجوز کمی پیچیده تر می شود.

این برنامه از زمان راه اندازی آن در ماه دسامبر 2017 بحث برانگیز بوده است. گروه های حمایت از کودکان بارها و بارها فیس بوک را مجبور به تعطیل کردن برنامه کرده اند و ادعا می کنند که این برنامه یک قانون فدرال برای حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودک را نقض می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا